MSA: Abiti skal kjempe seg tilbake i 2023

Midtbaneterrieren Abiti Ahmed har lagt bak seg et krevende år fotballmessig, da 2022 har vært en sesong hvor han dessverre har vært mer ute av spill, enn i spill. Vi håper og tror at han nå er fullstendig restituert og med det klar for langt mer spill i den kommende sesongen.

2022-12-08

22 år gamle Abiti begynner etter hvert å få fartstid i vår klubb, etter overgangen fra landslagssjef Ståle Solbakken sin moderklubb Grue, tilbake i 2018. Den gangen tilsluttet han seg til det som var en av våre mest gylne juniorårganger bestående av en stamme med spillere født i 2000. Samme årgang som Abiti er. Umiddelbart viste han prov på sitt potensiale - som den hardtarbeidende midtbanespilleren han er. Hans utvikling ble belønnet med debut for MSA i 2019 som sisteårs juniorspiller.

Dessverre hører det med til historien at kroppen ikke helt har spilt på lag for Abiti - og håpet om at han skulle etablere seg som en av våre viktigste menn etter pandemipausen i 2020, ble vanskeliggjort da hofte- og lårproblematikk slo inn i sesongoppkjøringen 2021. Men en av de soleklare beste attributene til Abiti er mentaliteten - og samme høst spilte han seg inn på laget som avsluttet sesongen sterkt og endte på en tredjeplass. I sesongoppkjøringen til 2022-sesongen, fikk Abiti dessverre et tilbakefall med den nevnte problematikken. Noe som gjorde det vanskelig for han å slå seg inn i det sterke laget som vi har mønstret i 2022. Til tross for det har det blitt noen positive innhopp som innbytter i noen av årets kamper - med prestasjoner som viser at 22-åringen er å regne med, så sant kroppen spiller på lag.

At kroppen spiller på lag håper vi alle - for laget Abiti spiller for i 2023 er naturligvis Holmen!