Klubbdommere

Klubbdommer.jpg

Rekruttering
Spillere som fyller 14 år skal gjennomføre klubbdommerkurs hvert år. Kurset tilbys på våren til alle foreldre i klubben, samt til alle spillere på 14-årstrinnet. Det skal underveis i klubbdommerkurset motiveres til videre skolering gjennom kurs for 9er- og 11er-fotball. Kurs spesialtilpasset for unge dommere som nylig har gjennomført klubbdommerkurs med utvidet fokus på 9er-fotball, arrangeres hver vår på en av våre nærliggende ungdomsskoler (Torstad eller Landøya). De spillere som tar kurset dømmer klubbmesterskapet for barn i september.

Utdanning
Klubbdommerkurs kjøres 1 gang pr år. Kurset er primært for nye dommere, men kan også tas som oppfriskningskurs. Dommeransvarlig informerer minst 1 gang pr år alle ungdommer som har tatt kurset om kretsens utdanningstilbud til de som ønsker å utvikle seg som dommer. Dommeransvarlig samarbeider med sportssjef og sportskoordinator i utvelgelsen av hvilke dommere som anbefales videre utdanning - rekruttdommerkurs.

Dommerforum
Dommerforum er samlinger som klubben har med dommerne, både nye og etablerte. Her er det både sosial samling og enkelte dommersaker som er fokus. Gjennom sesongen inviteres det til følgende utviklingstiltak;

• Sosial samling
  • Ulike case diskusjoner
  • Invitasjon til å dømme på trening med lag i barne- og ungdomsfotball
  • Regelgjennomgang

Klubben har utdannet mange ungdommer til å bli klubbdommere gjennom flere år. Vi oppfordrer våre lag til å benytte seg av disse til å dømme i barnefotballen.

Fra menyen under eller til høyre velger du din årsklasse og får opp en liste over hvilke dommere som er tilgjengelige for dømming for dette årskullet.

Fint om dere ikke alltid velger fra toppen av, men også går litt nedover på listen

Dommerhonorarer:
5-er kamper: kr 100,-
7-er kamper: kr 150,-

Betales direkte til dommeren ved kampslutt.

TIPS: når dere har avtalt med en dommer så kan det være lurt med en oppfølging ett par dager før kampen.