Daglig leder:
Daglig leder skal lede klubben slik at klubbens visjoner, verdier og mål styrkes – og påse at klubben driftes på et vis som sprer trygghet og sikkerhet blant dets medlemmer og ansatte. Dette for å sikre klubbens eksistens år for år. Daglig leder sin nærmeste overordnede er klubbens valgte fotballstyre. Utover fast, skriftlig rapport på styremøtene (8 ganger årlig) rapporterer daglig leder til styreleder. Daglig ledelse av klubben skal sikre hver eneste driftstekniske detalj. Utfordringer eller problemer av større art som krever sterkere grad av beslutning(er), forelegges fotballstyret. Ressurser av menneskelig og materiell art forvaltes av daglig leder. Vedkommende skal lede klubben i samsvar med lovbestemmelser, forskrifter og beslutninger fattet av styret. I samarbeid med styret skal daglig leder fastsette mål og strategier av nødvendig grad – for så å etterkomme målene og strategiene fastsatt for sikre effektiv drift og ledelse. Alt med det mål for øyet at mål og strategier innfris som en følge av nødvendig og god ledelse. Daglig leder ansvarliggjøres for at styret blir forelagt alle saker av prinsipiell art, samt saker av økonomisk eller sportslig betydning. Daglig leder er pliktet til å orientere styret om eventuelle ytre faktorer som kan påvirke klubbens posisjon, stilling eller utvikling. Daglig leder er tildelt fullmakt fra styret til å inngå avtaler som påvirker klubbens drift positivt. Avtaler av strategisk art skal legges frem for styret. Klubbens konti disponeres av daglig leder ved at vedkommende signerer utbetalinger opp til kr. 20.000,-. Utbetalinger som overstiger denne summen signerer daglig leder sammen med styreleder.
Kompetanse:
Sportssjef:
Sportssjefen skal ivareta deler av driftsansvaret i klubben, videreutvikle tilleggsaktiviteter i form av fotballskoler, turneringer, samt påse kvalitetsstandard i klubbens virksomhet. Sportssjef sin nærmeste overordnede er klubbens valgte fotballstyre. Sportssjef skal følge opp, bistå i planlegging, påse riktig spillerlogistikk og sørge for god tilrettelegging av det sportslige tilbudet for samtlige spillere i klubben, sammen med sportskoordinator, barnefotballsjef og rekrutteringsansvarlig.
Ansvar:
Kompetanse:
Administrativ leder:
Klubbens administrative leder skal sikre vesentlige driftstekniske oppgaver for å sikre god aktivitet i klubben året rundt på alle nivåer.
Ansvar:
Kompetanse:
Ansvar:
Barnefotballsjef:
Barnefotballsjefen skal følge opp, bistå i planlegging og sørge for god tilrettelegging av det sportslige tilbudet for samtlige spillere i klubben som tilhører barnesegmentet i alderen 6 – 12 år.
Ansvar:
Sportslig ansvarlig Holmenakademiet:
Sportslig ansvarlig på Holmenakademiet er overordnet all sportslig rettet aktivitet i akademisammenheng.
Ansvar:
Kompetanse:
Kvalitetsklubbansvarlig:
Kvalitetsklubb er et konsept som er retningsgivende for alt utviklingsarbeid som gjøres i klubbene og i samarbeidet mellom klubb og forbund. Kvalitetsklubbkonseptet er en av fotballgruppen sine viktigste utviklingsarenaer. Her legges grunnlaget og det solide fundamentet som gjør at NFF sentralt sammen med krets kan legge til rette for videre utvikling sammen med klubbene. Klubbene jobber seg gjennom kriteriene i prosessen for å bli sertifisert og holder etter dette tak i rammeverket i årlige oppfølgingsrutiner for å forbli en kvalitetsklubb. For å holde tak i prosess og årlig oppføling er dette tiltaket tildelt fotballgruppens sportssjefen.
Hensikten med å etablere denne rollen er å sikre klubbens fokus og kvalitet på de grunnleggende oppgavene som ligger i konseptet. Når man skal etablere nye maler, planer og jobbe med utviklingsprosesser over tid samtidig som man skal drifte aktiviteten i klubben krever dette at noen holder overordnet oversikt. I prosessen med å bli kvalitetsklubb har man tett oppfølging av krets. Som kvalitetsklubb gjelder rutiner for oppfølging og klubben skal etterleve de nye malene, planene og drive aktivitet med kvalitet. Kvalitetsklubbansvarlig holder overordnet tak i konseptet, og følger opp og kommuniserer konseptet med klubbens ansatte, aktive, medlemmer og frivillige.
Ansvar: