Micro

Primærskolene klubben rekrutterer spillere fra er henholdsvis Mellom Nes, Hofstad og Steinerskolen. Innad i sonen trener lagene sammen. Treningsgruppene er kjønnsdelt - og trener uavhengig av hverandre. Hovedprioriteringen i aldersklassen er å tilstrebe mest mulig spilletid og jevnest mulige lag. Primært er det ikke ønskelig å vinne eller å tape kamper med store sifre. Treningsarbeidet skal fokusere på lek med ball for å utvikle basisferdigheter, teknikk og koordinasjon, med dette kommer trygghet og mestring som igjen vil gi trivsel. Videre skal det være fokus på gode holdninger og Fair Play–prinsippet.

I microfotballen bør det være 1 trener per 5 barn. Videre er det viktig å få involvert så mange foreldre som mulig i støtteapparatet rundt barna. Dette vil i seg selv bidra til et kjent og trygt miljø for spillerne.

Treningsmengden er 1 gang pr. uke. Taktiske vurderinger skal være fraværende ved uttak til kamp, alle er like viktige.

Hver trening skal tilstrebe så mange ballberøringer per spiller som mulig. Det er derfor et klart mål at all trening i treningstiden, skjer med ball.

Det er ny sesong, og vi ønsker 2016-kullet velkommen til microfotball.

17.01.2023
- Tore Liland

Vi har nå åpnet for påmelding til Microfotball (barn født 2011).

Påmeldingsfrist 1.mai.

28.02.2018
- Tore.Liland

Et nytt trinn ønskes velkommen til Holmen IF Fotball. Det 13. trinnet i rekken i vår klubb skal endelig få på seg den røde drakten gjennom spill i vår Microserie.

06.02.2018
- Tore Liland