Rekrutt 12

Rekrutt 12 er er et spillerutviklingsprosjekt med lang tradisjon i Holmen IF. I 2012-sesongen ble Rekrutt 12 innlemmet i Holmenakademiet.

Hva er Rekrutt 12?
Rekrutt 12 er det endelige målet for akademiets ferdighetsutvikling. Tiltaket er rettet mot spillere som er 12 år eller yngre (siste året i barnefotballen) med svært gode ferdigheter, holdninger og treningsvilje. Dersom interessen er så stor at vi har mulighet til å få en treningsgruppe opp mot 30 spillere, meldes det på to lag som spiller 9\'er fotball i Akademiligaen. Deltagelse på R12 betinger deltagelse på en eller to ukentlige økter på akademiet.

Gode ferdigheter - en forutsetning for mestring
På Holmenakademiet vektlegges både mestring og utfordringer. Rekrutt 12 innebærer å spille kamper mot spillere med tilsvarende eller bedre ferdighetsreportoar, en stor utfordring! For å oppleve mestring er svært gode ferdigheter en forutsetning. Vi ønsker ikke at spillere skal få negative opplevelser pga for store utfordringer, derfor er det en forutsetning for deltakelse på Rekrutt 12 at man, etter vurdering av akademisjef og akademitrenere, innehar gode nok ferdigheter til å delta.

Rekrutt 12 - sesongen 2018
Vi vil tilby plass til spillere fra 12 år (født 2006) og yngre, som for sin egen utvikling som fotballspiller har godt av å spille i Akademiligaen. I tillegg vil enkelte spillere som ikke deltar på Rekrutt 12 få tilbud om hospitering på utvalgte treninger og/eller kamper. Spillerne er forpliktet til å delta på sine opprinnelige skolelag gjennom sesongen, med mindre annet er avtalt med akademisjef. I kampsesongen vil vi åpne for individuelle hensyn for å tilpasse den totale mengden med organisert fotball til et riktig nivå.

Pris:
Deltagelse på Rekrutt 12 koster kr 1900,- for hele sesongen, i tillegg til akademiets ordinære satser.