- Alt er egentlig klart

Vi har en del egenkapital, vi kommer til å få spillemidler, lån med kommunal lånegaranti kommer vi også til å få. Vi mangler kun 10 MNOK. Totalrammen er 23 MNOK og da mener vi 10MNOK fra kommunen er en særdeles god samfunnsøkonomisk investering i Holmen Idrettpark og vårt lokalsamfunn. Vi har sluttet å kalle det klubbhus, for selv om det er vi som er initiativtaker og skal drifte dette, så er kommer huset til å bli så mye mer enn det.

2024-02-19

Derfor kaller vi det et grendehus. For det er det folk egentlig etterspør når jeg får spørsmålet; «Når kommer det et nytt klubbhus?» De vil ha et møtested, en plass å treffes og en trygg plass for barn og ungdom.

Grendehuset er god samfunnsøkonomisk politikk, fordi det huker av på så utrolig mange viktige punkter og hva det kan skape for lokalsamfunnet:

1. Felleskapsengasjement
  2. Økt helse og trivsel
  3. Verdien av et møtested
  4. Aktivitet for nye innbyggere og ungdomsutvikling
  5. Styrket idrettsmiljø i Holmen Idrettspark

Vi mener det er på høy tid å få på plass et samlingsted som gir grobunn for økt aktivitet og trivsel, til alle aldre. Vi ønsker å ha et samlingsted for de som er medlemmer i klubben, men også for de som benytter seg av Grønlia eller er del av andre aktiviteter i området.

Et godt sosialt nettverk har utelukkende positiv effekt på helse og livskvalitet, derfor er dette prosjektet så utrolig viktig.

Vi håper denne artikkelen, og de gode samtalene vi har hatt bla med Asker Høyre og Asker Idrettsråd, gjør at kommunen får øynene opp for prosjektet og ser på dette i litt større perspektiv.

Dette er god medborgerskapolitikk.

Mvh.
Thomas Haave