Brusnes - ny sportssjef

Etter en lenger periode hvor stillingen som klubbens sportssjef har vært ubemannet, er det med stor glede vi kan presentere Christoffer Berntsen Brusnes som klubbens nye sportssjef.

2022-11-14
Fotballstyret

Sportssjefen er fotballgruppens øverst administrative leder - medhørende ansvarshold om at klubbens aktivitet og virkeområder gjennomføres i henhold til klubbens verdier og retningslinjer. Klubben er trygge på at vi har gjort en klok og riktig avgjørelse ved å ansette Christoffer Brusnes. Blant kandidatene så skiller Christoffer seg ut gjennom sin lokale tilknytning - og opparbeidet kunnskap om lokale forhold. Dessuten har han gjennom en årrekke vist sin lojalitet overfor klubben. Som spiller, trener og administrativt ansatt gjennom en årrekke.

27-åringen har også idrettsakademisk bakgrunn fra Høgskolen i Innlandet - der han i 2019 fullførte sin BA i Sport Management. Han har også opparbeidet seg mange års erfaring som fotballtrener - og er i besittelse av en UEFA B-lisens.

Jeg er stolt over å bli gitt denne muligheten til å lede klubbens utvikling videre. Med den erfaringen jeg allerede har bak meg i denne klubben som både spiller og trener, så ønsker jeg å bidra til at alle vår medlemmer opplever den samme gleden gjennom klubbhverdagen som jeg selv er blitt gitt i snart 10 år, sier Christoffer.

I Christoffer, har vi ansatt en klubbmann med stor "K" - og vi gleder oss til å følge det gode arbeidet han legger ned til det beste for alle våre spillere videre.

Fotballstyret ønsker også i anledning denne ansettelsen å rette en stor takk til klubbens øvrige administrasjon for den enorme ekstrainnsatsen de har lagt ned i påvente av ansettelsen av den nye sportssjefen.