Vinnere av OBOS Cup 2021!

Holmen - KFUM 2-2 (e.e.o 2-2 Etter straffer: 8-7). Etter en nervepirrende finale i OBOS cup kunne juniorgutta tilslutt juble for GULL!

2021-11-09
Administrasjonen

Årets G19 finale i OBOS cup kan vel sies å inneholde det meste! To gode lag, dramatikk helt til siste slutt, og en enorm stemning fra de fremmøtte på tribunen!

Det er KFUM som kommer best i gang. Etter drøye to minutter spilt svinger "Kåffa" et frispark inn i feltet, og de for anledningen blåkledde fra Ekeberg, er hakket mer aggressive inne i boksen, og tar ledelsen 1-0.

KFUM er nære 2-0 når deres spiss sendes alene igjennom, men avslutningen går til side for mål. Vi jobber oss inn i matchen, og etter 36 minutter kan vi juble! Srosht Omer setter et godt press på "Kåffa" forsvaret, vinner ball, og finner Martin Andersen som er på tur inn i 16 meteren. En nydelig dragning sender "Kåffa" forsvaret ut i den berømte pølsebua, før Martin klinker ballen opp i krysset! 1-1!

Rett før hvilen får vi en stor sjanse signert Johan Nissen-Lie. Johan sendes igjennom i bakrommet, ser at keeper står langt ute, og forsøker en frekk avslutning. Dessverre går avslutningen rett på keeper, og lagene går til pause på stillingen 1-1.

Den andre omgangen holder på å starte nøyaktig som den første, med en tidlig "Kåffa" scoring. Et innlegg sklir igjennom hele feltet, og på bakerste er en blå spiller først på ballen, og setter den via tverrligger og ut. Sjansen virker å tenne Holmen-gutta, for igjen så spiller vi oss inn i kampen, og skaper flere gode muligheter. Størst er sjansen til Michael Ulbråten når han etter klabb og babb i feltet sender en avslutning mot mål. Dessverre står en KFUM spiller godt plassert på streken og får ryddet unna.

Kampen bølger frem og tilbake utover i omgangen. Så i det 79. spilleminutt oppstår det en noe merkelig situasjon. En høy ball får en merkelig sprett, og havner i bena til en KFUM spiller like utenfor 16 meteren. En pasning senere så er KFUMs spiss igjennom alene med keeper, og setter inn 2-1. Drøye 10 min igjen, og nok en gang må Holmen-gutta jakte utligning. KFUM er flinke til å dra ut tempo av kampen mot slutten. Men så. I det 94. spilleminuttet får vi frispark inne på motstanders halvdel. Alle mann frem! Frisparket løftes inn av Srosht Omer, treffer pannebrasken til Johan Nissen-Lie, og ballen går i bue over keeper og daler ned i det lengste hjørnet! 2-2, og de mange fremmøtte Holmen supporterne «løfter» taket i Vallhall med sitt jubelbrøl! Kampen går til ekstraomganger. Her skjer ikke det helt store, og med fortsatt 2-2 skal finalen avgjøres med straffesparkkonkurranse.

Holmen-gutta leverer den ene prakt straffen etter den andre! Vi scorer 6 på rad, og når Sondre Rossbach Frederiksen, på KFUMs 6. forsøk redder mesterlig, kan vi endelig slippe jubelen løs for GULL i OBOS cup 2021!

Holmen IF gratulerer så mye til alle spillere, trenere og ledere!

Kampfakta
Holmen – KFUM