Mads søker nye utfordringer

I over et ti-år har Mads Lystvedt vært et kjent fjes i og rundt Holmen IF Fotball sine aktiviteter. Etter tusenvis av treninger og kamper i rød drakt, er det tid for et foreløpig farvel. Mads har gjort seg kjent med alle våre akademideltagere gjennom hele sin epoke i klubben – i tillegg til å ha «rundet» klubben hva treneroppgaver angår på ungdoms- og seniornivå.

2021-11-08

Mads kom til klubben i forkant av 2012-sesongen, den gang fra naboene våre i Bærum SK. Med glød, entusiasme og nytekning tok han fatt på sitt første treneroppdrag i klubben – 2000-årgangen. En årgang han ledet til G.16-Interkrets, kretsmesterskap og 3.plass i Nike Premier Cup. Han har hatt en helt sentral rolle i utviklingen av Holmenakademiet – siden dets spede begynnelse tilbake i 2011. Utover dette. har treneroppdragene nærmest virket uendelige i Holmen for Mads sin del. Senest avsluttet han inneværende sesong med å lede klubbens herrelag (MSA) til en sterk 3.plass i 4.divisjon. MSA sin utvilsomt sterkeste plasseringsmessige sesong siden nedrykket fra 3.divisjon i 2017. Det bør også tillegges at MSA er laget i klubben som aktivitetsmessig definitivt har vært hardest rammet av pandemimessige restriksjoner. Blant annet gjennom trenings- og kampforbud gjennom store deler av 2020 og 2021. Mads har på en fortreffelig måte holdt våre spillere samlet og gjort det beste ut i fra forutsetningene man har vært prisgitt. Belønningen i så måte mener vi er den gode sluttplasseringen i 2021.

Mads erkjenner at det er med vemod han nå forlater en klubb som står hans hjerte nært, men at det er med en viss spenning han møter fremtiden:

- Holmen har for alvor farget meg rød og sort. Noe jeg trolig alltid vil være. Jeg har fått muligheten til å jobbe sammen med mange fantastiske mennesker som har lært meg mye. Både fotballmessig, men også på andre områder i livet. Jeg føler selv nå at tiden er inne for å søke andre utfordringer – og at jeg på mange måter har «rundet» Holmen trenermessig, da jeg har trent spillere innenfor alle mulige alderskategorier – og nå senest de eldste, forteller Mads.

Hva fremtiden bringer for Mads er foreløpig noe uklart, men det vi vet er at han uansett blir å finne på et fotballbane i umiddelbar nærhet. Enten gjennom treneroppdrag hos en av våre naboklubber, eller for å følge opp egne barn, som ikke unaturlig trekkes mot fotballbanen. Mads har foruten den formidable innsatsen lagt ned i Holmen de seneste 10 årene, rukket å stifte familie. Det som er klart er at på nyåret venter pappapermisjon – hvor tiden skal tilbringes med det ferskeste tilskuddet til familien, Erik.

Holmen IF Fotball takker Mads for denne gang – og erkjenner at vi gruer oss til Mads skal spille bortekamp på Holmen, da vi er smertelig klar over at sluttresultatet vil gå i Mads’ favør. Vi ønsker Mads og familien all mulig hell og lykke for fremtiden. Og angående fremtiden – hvem vet hva tiden vil bringe? Forhåpentligvis blir dette «farvelet», mer et «på gjensyn!».

Avslutningsvis til orientering så vil Mads arbeide frem til jul, og engasjementet hans avsluttes formelt 31.desember.