KSA: Historisk seier!

Holmen - OSI 3-2 (1-1). Endelig kom årets første trepoenger for vårt unge KSA-lag, da OSI ble beseiret på Holmen Arena tirsdag kveld.

2021-09-29
Robin Ødegaard

Resultatmesssig har det vært en tøff sesong i 3.divisjon for KSA. Derimot har prestasjonene blitt bedre og bedre fra kamp til kamp, og i går var det endelig spillerne i rødt og sort som kunne juble for 3 poeng.

Denne sommeren har flere etablerte spillere flyttet på grunn av studier i inn- og utland. Disse spillerne er erstattet med spillere fra våre 15 - 19-årsgrupper. Så langt denne sesongen har 15 spillere i alderen 14-20 fått sine seniordebuter, og vi er stolte av vår lokale profil hvor unge spillere får muligheten.

Gårsdagens kamp mot OSI åpner i et forrykende tempo. Vi henger godt med, og når kampen får satt seg styrer vi banespillet. Etter 20 minutter er Aleksandra frempå og setter inn sitt første mål for sesongen, og vi tar ledelsen 1-0. OSI kommer mer med mot slutten av omgangen, og setter inn utligningen i det 35.spilleminutt.

Den andre omgang starter på samme vis som den første. Høyt tempo, og det er tydelig to lag som virkelig vil ha med seg 3 poeng hjem. Vi er flinke til å spille oss igjennnom det høye presset til OSI, og jentene setter opp noen ordentlig gode angrep utover i kampen. Etter 58 minutter får vi en noe merkelig situasjon. Vi slår en lang ball inn i bakrom, hvor flere av Holmen-spillerne er godt plassert i offside. Ingen av våre spillere gjør noen forsøk på å jage ballen, og kampens meget gode dommerteam lar spillet helt korrekt gå videre. Det virker som OSIs keeper er overbevist om at det er dømt offside, og hun spiller ballen ut mot sine forsvarsspillere. Aurora er årvåken, snapper pasningen, og setter ballen i det åpne målet til 2-1! OSI spillerne protesterer voldsomt, men ut ifra vår forståelse av spillereglene gjør dommerteamet en god vurdering ved å la spillet gå videre.

Scoringen tenner nok OSI litt ekstra, og tempoet i kampen øker igjen. Etter 76 minutter får deres spillernummer 18, drømmetreff fra utenfor 16, og stillingen er 2-2. 15 minutter igjen på klokka, og nå smeller det godt på Holmen Arena. Det legges ingenting i mellom, det løpes, takles og duelleres så gummikulene på banen flyr veggimellom. Spillere fra begge lag er også med jevne mellomrom nede i vannrett stilling.

Så helt på slutten. Et angrep på venstre side sender Aurora igjennom alene med keeper. Skuddet blokkeres. Returen ut til høyre. Fra sin høyrekant-posisjon har Maria tatt et langt løp, og kan sette ballen i det tomme buret! 3-2 settes inn til voldsom jubel fra de rødkledde! De neste minuttene føles ut som en evighet, men vi forsvarer oss med nebb og klør, og når dommeren endelig blåser av kampen kan vi på slippe jubelen løs.

- En historisk seier for klubben! Vårt rekordunge mannskap har virkelig begynt å ta form, og vi har sett en god utvikling i gruppen de seneste ukene. Vi burde og hadde kanskje fortjent mer fra de siste par kampene, hvor prestasjonene har vært gode, men resultatet har vippet i feil retning. Dette var virkelig en god prestasjon som alle som er glad i Holmen burde være stolte av, sier lagets trener Espen Johansen.

Kampfakta
20' 1-0 Aleksandra Katarzyna Rachwal (Holmen)
35' 1-1 Siv Fredriksen Kaarstad (OSI)
46' gult kort Ingri Ness (OSI)