Kick off barnefotballsesongen 2021

I forrige uke ble årets første trenerforum i barnefotballen avholdt. Presentasjon av sportslig apparat, ny fagplan og ny øvelsesbank var noe av det som stod på agendaen.

2021-05-04
Robin Ødegaard

Onsdag i forrige uke samlet hele 20 trenere og lagledere fra barnefotballen seg til årets første digitale trenerforum. Gjennom vinteren har klubben utarbeidet en ny modell, og det var en stor glede å kunne presentere Roger Eidstad som ny barnefotballsjef, samt Mike Sotos og Kuba Sowinksi som spiller- og trenerutviklere i barnefotballen.

Seansen ble ledet av sports- og barnefotballsjefen, og på agendaen stod også presentasjon av en helt ny fagplan for barnefotballen.
Planen er laget for å skape en "rød tråd" i utviklingsarbeidet, skape gode rammer for alle våre spillere uansett ferdighets- og ambisjonsnivå, og for å gjøre overgangen mellom barne- og ungdomsfotball enklere.

I forlengelse av fagplanen ble det også presentert en helt ny øvelsesbank, som skal gjøre det enklere for våre trenere å "bygge" øktene.

Seansen ble avsluttet med case diskusjon - "Hvordan skaper vi den gode fotballøkta i Holmen IF"?
Engasjementet ble stort, og mange gode innspill ble delt. Vi gleder oss til fortsettelsen.