Endrede nasjonale retningslinjer fra 23.februar

Gjennom regjeringen sin pressekonferanse på fredag fikk vi bragt på det rene at fra og med tirsdag 23.februar er det åpning for at kamper kan spilles mot motstand fra egen kommune på en arena i kommunen. Imidlertid må vi be om at koordinering og reservering av eventuelle kampdatoer settes på vent - da det foreligger informasjon på lokalt nivå om at arrangementer inntil videre skal utsettes.

2021-02-21

Gjenåpning av breddefotballen lar stadig vente på seg. Et lysglimt i retning av gjenåpning kan være at nasjonale retningslinjer med virkning fra tirsdag 23.februar tilsier at barn og unge under 20 år skal kunne ta på seg kampdrakten for å spille kamper igjen. Merk at dette i så fall vil være kamper innenfor vår kommunegrense - mot motstand fra vår kommune.

På lokalt nivå er idrettslagene bedt om å avvente gjennomføring av "arrangementer". Kampaktivitet faller herunder inn under arrangementskategorien. Holmen Idrettsforening forventer ytterligere presiseringer fra kommunalt hold innen tirsdag 23.februar. Så snart ytterligere informasjon foreligger vil våre lag og grupper bli orientert.

Ved et eventuelt klarsignal for kampaktiviteter, må lagene gjenoppta og forberede seg på følgende retningslinjer:

Vi minner om våre generelle rutiner for reservasjon av banetid til kamp. Samtidig ber vi om at ingen lag forsøker å reservere kamptider før ytterligere presisering knyttet til arrangementer foreligger.