MSA: Seier for A-laget mot Svelvik.

Det ble nok en gang tennissifre da A-laget spilte sin tredje treningskamp for året. Det endte til slutt med 6-3-seier mot Svelvik, som ble nummer 5 i sin 4. divisjonsavdeling i fjor.

2020-02-16
A-lagsredaksjonen

Første omgang startet med et bra Holmen-initiativ der vi klarte å spille av deres høye press på en fin måte. Vi skapte et par store muligheter tidlig, og tok også ledelsen etter kort tid. Etter vår ledelse fortsatte vi å ha mye ball, men slet med oppspillene og spilte på oss en del farlige brudd. Vi ble også hardt straffet på kontringer etter våre offensive dødballer. Svelvik tok etter hvert mer og mer over kampen og scoret to mål på kontring og dødball. Gjestene var best i duellspillet og vant midtbanekrigen. 1-2 sto seg til pause.

Holmen-Svelvik.jpg

FORSETTER I 2020: Christoffer Brusnes er klar for enda en sesong i rødt og har spilt samtlige treningskamper i vinter.

I pausepraten snakket vi om hvordan stopperne måtte tørre å avansere med ball for å tvinge motstanderens midtbane til å gjøre et valg. I andre omgang var vi gode på å finne mellomrom, og klarte til slutt å score fem mål før Svelvik reduserte på tampen.

Holmen-Svelvik%20%282%29.jpg

NY SIGNERINGEN: Jon Peder Unhjem spilte sin andre kamp for A-laget.

- Jeg er fornøyd med responsen i pausen og at vi klarer å spille kontrollert gjennom et lavtliggende Svelvik-lag i andre omgang. Den store forskjellen etter pause, som gjør at vi klarer å snu 1-2 til 6-3, var at midtstopperne vår turte å dra på seg press og ble mere bevisst på hva de skulle se etter når motstanderen måtte støte, sier trener Mads Lystvedt.

Vi hadde flere forfall på grunn av skader, sykdom, reise og jobb, men disse spilte for Holmen mot Svelvik:
Sigurd J. Torgersen - Christoffer Brusnes (c), Mikkel Røisland, Jon P. Unhjem, Markus Kvamme - Henry Ekerholt, Amanj Mohamaddi, - Markus Relbo, Edin Botonjic, Nikolai Aasberg - Kasper Thinn.

Innbyttere: Johannes Moe, Martin Natvig, Jonathan Kristengård, Tobias Rødseth, Ifejuwa "Iffi" Joshua Aijeh

Holmen-Svelvik%20m%E5lscorere.jpg
MÅLSCORERE: Johannes Moe (2), Edin Botonjic (2), Markus Relbo og Jonathan Kristengård.

Neste treningskamp er 29. februar, motstander er enda ikke klar. Minner også om seriestart 14. april mot Majorstuen.