"Kuba" klar for Holmen!

Holmen Fotball kan med glede presentere Jakub Sowinski som vår siste i rekken av våre heltidsansatte. Hans roller i 2020 vil være Utviklingsansvarlig Ungdomsfotball Elite, hovedtrener G13-1, hovedtrener G12, samt spillerutvikler hos Holmenakademiet.

2019-11-22
Petter Sjåholm Melø

-Vi er svært glade for å ha sikra oss "Kuba". G2007 og G2008 er begge lovende årganger med spennende potensiale, og det har vært viktig å finne riktig person til å videreutvikle disse spillerne. Det har vært en lang og nøye prosess hvor vi har snakket med flere gode kandidater, og vi er godt fornøyd med resultatet. Han kommer inn med mye erfaring, god kompetanse og stor arbeidskapasitet, sier sportssjef Petter Sjåholm Melø.

Jakub, best kjent under kallenavnet "Kuba", er 40 år gammel og har blant annet en bakgrunn fra Akademiet til den polske hovedstadsklubben Legia Warszawa. Han har også gjennom det polske Fotballforbundet utdannet seg som UEFA A-lisensiert fotballtrener, og har en mastergrad innen lærerutdanning, med spesialisering i fotball. De senere årene har han jobbet i akademiet til Stabæk Fotball. Han tiltrer i sin rolle hos oss fra og med januar.

-Jeg gleder meg til å komme igang med mine arbeidsoppgaver i januar og bli bedre kjent med spillerne, trenerne og klubben, sier "Kuba".