Ny sportssjef i Holmen IF Fotball

Det er med glede vi presenterer Holmen IF Fotball sin nye sportssjef, Roy Arne Berg. Berg har allerede tiltrådt i sin stilling hos oss i Holmen IF.

2019-09-02

Roy Arne Berg er 34 år gammel, kommer fra Eidsvoll Verk– er gift og har 2 barn.

Berg har siden 2003 arbeidet som trener, trenerutvikler, spillerutvikler og sportssjef hos en rekke klubber; deriblant Vålerenga Fotball Elite, Follo FK, Raufoss og Fredrikstad FK. Kombinert med rollen i sistnevnte klubb arbeidet han også som sportssjef hos Wang Toppidrett. Av formell kompetanse kan vi nevne at han innehar en UEFA A-lisens.

Holmen er en utviklingsklubb der vi satser tungt på kompetanse og lederutvikling, for å sikre et godt spillerutviklingstilbud, så vel som gode sosiale rammer for våre utøvere. Roy Arne er således et viktig tilskudd til det eksisterende trenerapparat og han ser frem til å bidra til at klubben utvikler seg videre.

-Holmen har historisk sett vært veldig flinke på spiller- og menneskeutviklingsarbeidet. Vi ser mange unge lovende spillere med rot i Holmen ute i toppklubbene for tiden. Nå handler det om å sette utviklingstilbudet inn i et system, forteller Berg engasjert.

Videre så er det med entusiasme Roy Arne forteller oss om det reviderte planverket som skapes i disse dager.

-Vi er i snakkende stund inne i en re-organiseringsfase, hvor fasiliteringen av vårt sportslige tilbud har høyeste prioritet. Ut av dette skal vi få en toppmotivert trenerstab fra yngste alderstrinn opp til eldste – for å sikre gode fotballopplevelser og utdanningsvilkår hver eneste dag for de røde og sorte, avslutter klubbens nye sportssjef.

Med ansettelsen av Berg, så forlater mangeårige daglig- og sportslig leder Espen Johansen sin post i fotballgruppen. Han er allerede overført og godt i gang med nye arbeidsoppgaver i hovedlaget – selve idrettsforeningen. En presisering av Espen sine nye arbeidsoppgaver blir offentliggjort i løpet av inneværende uke.

Ved spørsmål, kontakt styreleder Nina Skjærmoen – nina@jsh.no, eller sportssjef Roy Arne Berg – rab@holmenif.no