Michael Frank tar over MSA

Det er med glede vi kan annonsere at klubbens neste hovedtrener for vårt herrelag er Michael Frank. Den erfarne dansken er klar for å ta fatt på nok et spennende treneroppdrag i sin karriere.

2019-01-06
Espen Johansen

Etter at vi annonserte vår tidligere trener Simen Moe sin avgang i månedsskifte november-desember er det blitt gjennomført en god prosess med kartlegging av aktuelle kandidater som skulle kunne lede vårt seniorlag på herresiden i 2019.

- Umiddelbart fattet vi interesse for Michael. Hans erfaring taler for seg selv, samt det faktum at han gjennom den gode jobben han gjør i Vollen UL, at han også har et hjerte for god spillerutvikling, forteller mangeårig styremedlem Roger Eidstad.

Erfaringen Eidstad viser til taler for seg selv. Michael er 60 år gammel – UEFA A-lisensiert, og kan vise til hovedtrenererfaring fra Moss og Follo i henholdsvis 2.- og 1.divisjon. Hjemme i Danmark var han spillerutvikler og ansvarlig for de 25 landslagsspillerne fra 15 år og oppover i toppklubben Brøndby, i tillegg til assistenttrener hos det danske U21-landslaget i 2007/08-sesongen. Forrige sesong var han i trenerteamet til Toppserieklubben Kolbotn.

Til daglig har Michael sitt virke i Vollen, henholdsvis i Vollen UL – som daglig leder av VULakademiet og oppfølging av ungdomslagene i klubben. I tillegg til dette har han etablert fotball som et meget attraktivt valgfag ved Vollen ungdomsskole. Hans virke i VUL vil han fortsette med også i fremtiden, i tillegg til å lede vårt herrelag. Dette vil gjøre at Michael stadig vil sikre gode utviklingskår hos de grønne, samtidig som han vil bidra til et godt tilbud for de eldste spillerne i rød drakt. En vinn-vinn situasjon med tanke på å sikre gode utviklingsarenaer i kommunen.

- Jeg gleder meg veldig til å ta fatt på denne oppgaven som jeg nå får muligheten til etter en åpen og god dialog mellom VUL, Holmen og meg selv. I Holmen får jeg muligheten til å påvirke klubbens fremtidige identitet med tanke på hvordan laget skal fremstå. Sammen skal vi skape en arena hvor det spilles attraktiv og moderne fotball, forteller den påtroppende treneren.

Vi kan ikke vente på å se Michael i aksjon på Holmen – og gleder oss til den kommende sesongen under hans ledelse.