Kamil Wladyko forlenger med Holmen!

Kamil startet som trener i klubben i 2015-sesongen, og går dermed inn i sin femte sesong i Holmen, og sitt fjerde år som fulltidsansatt.

2018-12-20
Petter Sjåholm

Hans roller i 2019 vil være som hovedtrener for G03.3, G04.2, spillerutvikler for Holmenakademiet og sjef for breddefotballen med administrative oppgaver.

- Holmen har en spesiell plass i hjertet mitt, og jeg er derfor glad og stolt over å få fornyet tillit. Jeg kjenner jeg gleder meg til neste kamp allerede!

For det er ingen tvil om at Kamil er engasjert og energisk i sitt trenervirke. Hver gang han er på feltet bærer stemmen hans over hele Asker, og spillere fra fjernt og nær kikker lengselsfullt i retning av Holmen, i håp om å en dag bli ledet av den karismatiske svensken.

- Det er klart det må være engasjement! Hvis ikke treneren er engasjert, hvordan kan vi da forvente at spillerne våre skal være det? Leading by doing, sier Kamil, også her engasjert!

Med sin store kapasitet er vi glade for å ha med Kamil videre. I de travleste periodene er han oppe i 12 aktiviteter i uka, og tilbringer lange dager på Holmen hvor han går fra trening til trening, like engasjert hver dag. Gjennom en normal arbeidsdag er han trener for mange unge spillere. Og Kamil ser det store bildet, og viktigheten av jobben han gjør.

- Jobben min er å sørge for at flest mulig spiller fotball lengst mulig, kombinert med at de skal bli best mulig. Flest mulig, lengst mulig, best mulig, som de sier så fint i NFF. Når alt kommer til alt, handler det om at barn og ungdom som kommer for å spille fotball hos oss skal trives, slik at de kommer tilbake igjen. Jobben som fotballtrener er sånn sett svært meningsfullt. Vi jobber med verdens største idrett, og har en viktig posisjon i samfunnet. I det store bildet kan vi bidra i stor grad til oppdragelse, helse og integrering. Oppdragelse gjennom at de må lære seg hva som kreves for å fungere i et lag, å ha disiplin deretter. Helse gjennom fysisk aktivitet. Og integrering gjennom samhold og vennskap for livet, avslutter den reflekterte svensken.