Ole Morten Kristiansen inn i trenerapparatet fra 2019

Det er med glede vi ønsker Ole Morten Kristiansen velkommen til Holmen IF fra januar 2019. Han kommer til bli en sentral del av den videre utviklingen av klubben i sesongen som kommer.

2018-12-14

Med sine 26 år, har den blide bergenseren utover sin klubbrolle i Ullern, rukket å fullføre to bachelorgrader. Henholdsvis Sport Management ved Høgskolen i Molde og i våres fullførte han også sin bachelorgrad i Coaching og Psykologi ved Norges Idrettshøgskole. Av formell trenerkompetanse er han i besittelse av en UEFA B-lisens.

Ole Morten er en skikkelse som etter hvert er blitt godt kjent for mange i og rundt fotballmiljøet i Oslo. Hovedsakelig gjennom sitt arbeide i Ullern Fotball. Der han foruten trenerjobben på deres akademi, også har fungert som hovedtrener for deres 2005-årgang. Det siste halve året har han også vært en administrativt viktig kraft i form av rollen som daglig leder.

Etter en lenger dialog med Ole Morten selv, samt en god dialog med Ullern – er vi nå kommet til enighet om at han fortsetter sin videre karriere hos oss i Holmen. Vi kommer raskt til å se at han blir en naturlig del av klubbmiljøet vårt som spillerutvikler ved Holmenakademiet og hovedtrener for G.14. I tillegg så skal han jobbe med å videreutvikle klubbens etablerte turneringer, og således også kvalitetssikre arrangementene.

Med sin inntreden i Holmen vil vi møte en ambisiøs og utviklingsorientert trener:

- Spillerne jeg trener kan nok oppleve meg litt streng i begynnelsen, men fremfor alt så vil jeg si at jeg forsøker å være tydelig – og at jeg med tiden nok oppfattes mer omtenksom og hyggelig når jeg er blitt kjent med mine spillere, forteller Ole Morten.

Når det gjelder en tiltredelse i Holmen så er det med optimisme og entusiasme at han tar fatt på nye oppgaver i ny klubb i 2019.

- Jeg gleder meg til å ta fatt på et spennende år i Holmen. Fremfor alt ser jeg frem til å møte menneskene jeg skal omgås med i jobbsammenheng. Kollegiumet i form av at vi sammen skal videreutvikle det eksisterende fagmiljøet. Og selvsagt så blir det morsomt å møte alle de spillerne som jeg skal tilbringe masse tid sammen i det kommende året, sier Ole Morten videre.

For Ole Morten er ikke Holmen en klubb han er helt ukjent med fra tidligere. Gjennom våre respektive akademier og fotballmiljøet ellers, er det slik at det har oppstått en naturlig relasjon allerede mellom Ole Morten og eksisterende ressurspersoner i klubben.

Underveis i studiene bør det også nevnes at han utvekslet et halvår i Nederland, rettere sagt i Groningen hvor han fulgte den nederlandske nivå 1-klubben FC Groningen fra innsiden.

- Jeg hadde et veldig spennende halvår i Groningen. Umiddelbart etter ankomst fulgte jeg forskningsavdelingen til klubben – før jeg etter hvert fikk anledning til å tilbringe mer av tiden på feltet. Jeg avsluttet perioden min som assistenttrener for G.15-laget deres. En utrolig fin tid, som har bragt med seg mye læring og impulser som jeg har med meg inn i mitt daglige virke her hjemme, avslutter Kristiansen.

Holmen IF er veldig glade for å nok en gang kunne annonsere at vi får med oss en fagmann på laget videre. Vi må også berømme Ullern for den prosessen som har vært. For det er ingen tvil om at Ole Morten var ønsket med videre der, men grunnet interne prosesser og strategier – viste det seg naturlig for Ole Morten at hans neste stoppested skulle bli Holmen. For oss er dette nok et eksempel på at god dialog mellom klubbene bidrar til å legge til rette for også så gode trenerkår som mulig, slik at vi sikrer god utvikling på trenersiden – så vel som på spillersiden i Oslo-fotballen.