RTEmagicC_holmen_sommeskiskole_logo.jpg.jpg

Gøy å trene - Et treningstilbud for unge løpere
på tvers av lokale klubber i Asker og Bærum

Oppmøte- og oppholdssted
Nedenfor finner dere link til kart over oppmøte- og oppholdssted for Holmen SommerSkiSkole

Lokalet vi bruker som oppholdssted er Holmen Klubbhus. Det ligger i Asker, i trafikkfrie omgivelser, med nær tilknytning til skogen, sjøen og gangveier. (Se kart)

Vi har ikke tilgang til dusj, men erfaringsmessig er behovet ikke så stort. Viktig å kle seg etter vær! Sørg for å ha med nok skiftetøy, tørre sokker, supertrøyer, t-skjorter etc. Vi vil være i aktivitet stort sett hele dagen så ha gjerne på “treningstøy” også når vi ikke er ute og trener.

Adressen er: Holmen Idrettsforening, Vogellund 22, 1394 Nesbru
Se i Google maps

Vi følger rammene for oppsatt program, med rom for visse justeringer. Det vil komme ytterligere informasjon hvis det skulle være endringer. Veldig fint om utøverne kommer/hentes presist, så slipper øktene å utsettes.

Pakkeliste
Det er viktig at utøverne kler seg etter vær, og har med nok skift. Det oppfordres til at alt tøy merkes med navn og klubb, for å unngå kaos med alt skiftetøyet.

• Hjelm er påbudt på alle rulleskiøkter
  • Staver, gjerne med rulleskipigger
  • Rulleski skøyting/kombi/Uke 2 også klassisk (hvis du har, ellers får du låne) . Vi kommer kun til å gå skøyting uke 1.
  • Løpesko og skisko (hvis du ønsker å låne rulleski er det en fordel om du har NNN sko, vi har ski med SNS)
  • Supertrøyer og t-skjorter
  • Shorts, tights
  • Badetøy/håndkle
  • Drikkeflaske / Drikkebelte
  • Refleksvest med navn
  • Utøverne oppfordres til å gå i tørt treningstøy mellom øktene.

Å ha med nok tørre klær og skift kan ikke undervurderes. Utøverne skal være i mye aktivitet og vi ønsker ikke at noen blir syke!

Det vil være mulig å oppbevare tøy, rulleski el. i lokalet over natten, men evt. vått og fuktig tøy bør hjem for å tørkes.

Måltider og drikke
Utøverne får enkel matservering hver dag. De vil også få rikelig med frukt og drikke. Vi vil sørge for at saft og vann til enhver tid står fremme. Det er viktig at utøverne får i seg nok væske, og dermed fint om det oppfordres til dette hjemme!

Sikkerhet

Det skal være tilstrekkelig med trenere til enhver tid. Trenerne forplikter seg til å gjennomføre trygge økter, og sørge for at alle barn opplever treningen som positiv!

På Sommerskiskolen anbefaler vi at deltager over 13 år har NSFs / NSSFs startlisens.
Alle barn med medlemskap i lag/klubb tilsluttet Norges idrettsforbund, eller som deltar i organisert aktivitet i klubbens/lagets regi er forsikret i barneidrettsforsikringen til den dag barnet fyller 13 år.  http://www.skiforbundet.no/sok/?q=forsikring

Foreldre er PÅLAGT å sende med hjelm som passer til utøverne og sørge for at denne er tilgjengelig hver dag. Refleksvest for egen sikkerhet, skal medbringes hver dag. Vi vil benytte bademuligheter dersom vær tillater dette (under oppsyn av trenere med livreddningskurs i vann).

Trenerne medbringer alltid en liste med foreldres kontaktinformasjon.

Forsikring
Alle barn med medlemskap i lag/klubb tilsluttet Norges idrettsforbund, eller som deltar i organisert aktivitet i klubbens/lagets regi er forsikret i barneidrettsforsikringen til den dag barnet fyller 13 år.

For barn over 13 år anbefaler vi at utøverne har NSFs / NSSFs startlisens. Les mer om forsikringen her: http://www.skiforbundet.no/langrenn/skirenn/skilisens-og-forsikring/

Har dere flere Spørsmål?

Ta gjerne kontakt på e-post, evt. telefon.

Henriette Sole-Warbo
Mob: +4797723454
Arrangementsansvarlig Holmen IF Langrenn

Meld dere på, vi gleder oss stort!