Endring i sportslig ledelse

Etter tre flotte år under Andreas Dolven sin ledelse, takker han nå av som sportslig leder i klubben. I kjølvannet av hans fratredelse er det med stor glede vi kan annonsere at hans etterfølger er på plass – og klar for å for å bidra til at skigleden fortsetter å blomstre i årene som kommer i Holmen langrenn.

2022-05-09

IdaMoger.jpg

Ida Moger ble ansatt i en deltidsrolle (25 %) fra og med 1.mai. Ida er for mange i langrennsgruppen allerede en kjent skikkelse. Først i fremst i kraft av hennes rolle som oppmann for 2013-kullet, men også for gode og sterke bidrag ved våre enkeltarrangementer – deriblant Asker Skifestival. Med andre ord har vi sikret oss en sportslig leder, som i likhet med forgjengeren har god kunnskap og nærhet til klubben. Styret er trygge på at Ida sitt store engasjement for klubben, aktiviteten og barne- og ungdomsidretten vil bidra til varig skiglede blant våre medlemmer. Ida vil vise seg i klubbmiljøet gjennom tilstedeværelse knyttet til våre arrangement – deriblant Gålå og nevnte Asker Skifestival. Utover dette vil hun koordinere våre ukentlige aktiviteter og opptre som hovedkontakt for våre hovedtrenere – knyttet til både sesongplanlegging- og gjennomføring.

Bragdpokalen%202022%20-%20Helene.jpeg

Med Ida sin inntreden er det også på sin plass å takke Andreas for sin store innsats gjennom tre år. Han ble for første gang introdusert for medlemmene på sesongavslutningen i 2019. Siden den gang har han vært en markant skikkelse i klubbmiljøet. Og som vi alle vet – har han måtte lede klubben gjennom tøffe perioder som var umulig å forutse tilbake i 2019, med nedstengninger og store begrensninger aktivitetsmessig, samt lange perioder uten skirenn. Særskilt kom det til syne gjennom 2020 og 2021. På tross av utfordringene har Andreas gjennom sitt inkluderende vesen bidratt i stor grad til å forsterke Holmen IF Langrenn som aktivitetssenter i lokalmiljøet, utviklet ungdomstrenere som er blitt flotte ambassadører for vår klubb. Dette gjennom verdibasert ledelse med utgangspunkt i våre verdier; skiglede, vennskap og lagånd, og mestring. Vi takker Andreas for den fantastiske innsatsen som sportslig leder og fortsatt engasjement som hovedtrener på 2010!

På vegne av styret,
Erik Nyheim - leder