Ærespriser 2021/2022

Æresprisene 2021/2022 ble i går kveld delt ut på vår sesongavslutning på Nesbru vgs. Holmen IF Langrenn er stolte av de mange flinke og ivrige utøverne våre, og noen skal ha særlig oppmerksomhet for sin treningsinnsats og imponerende resultater i løpet av sesongen.

2022-04-08

Holmenskia; den jente og/eller gutt 11-12 år som har vist særlig iver og innsats i trening og konkurranser - kan kun vinnes en gang.

Holmenskia jenter
Årets Holmenski for jenter tildeles en jente som har hatt stabilt oppmøte på trening helt fra 1.klasse og frem til i dag og som denne sesongen har vært på så og si hver eneste trening. Hun har gjennom årene hatt en flott utvikling i ferdigheter, og denne sesongen har hun virkelig tatt enorme steg med tanke på langrennsteknikk. Stahet og kontinuitet gir resultater og dette har også vist seg i flere renn gjennom sesongen. Vinneren av årets Holmenski er helt i toppen med tanke på oppmøte og innsats på trening både på barmark og på ski denne sesongen, har deltatt på alle interne arrangementer og er den av jentene som har deltatt på flest skirenn.

Holmenskia%202022%20-%20Marie.jpg

Årets Holmenski for jenter går til Marie Dolven.

Holmenskia gutter
Årets Holmenski for gutter tildeles en gutt som gjennom mange år har vist en flott treningsvilje. Han er svært ivrig på trening og har også vært med på mange renn gjennom sesongen. Årets vinner er god både i klassisk og fristil og viser i tillegg en fantastisk evne til å leke på ski. Han benytter enhver anledning til å utnytte terrenget og er en kløpper i kuler, hopp og doserte svinger. Kombinasjonen av god skiteknikk og lekenhet har også gitt mange fine resultater i skirenn gjennom sesongen.

Holmenskia%202022%20-%20Mathias.jpg

Årets Holmenski for gutter går til Mathias Vestre Steenstrup.

Innsatspokalen; beste innsats i trening og konkurranse blant jenter og gutter 13-18 år.

Innsatspokalen jenter
Vinneren av årets innsatspokal for jenter har stilt trofast opp på trening gjennom sesongen med godt humør og stor innsatsvilje. Kontinuitet og innsats på trening har gitt stor fremgang og denne innsatsen ble kronet med seier i klubbmesterskapet i klassisk. Årets vinner av innsatspokalen for jenter er en svært god ambassadør for Holmen langrenn og vi gleder oss til å følge henne videre fremover.

Innsatspokalen%202022%282%29%20-%20Mille.jpeg

Årets innsatspokal tildeles Mille Syrrist-Leite!

Innsatspokalen gutter
I et kull der frafallet har vært stort gjennom de de siste sesongene er det en utøver som skiller seg ut med trofast oppmøte på trening, godt humør og innsatsvilje uke etter uke. Han har tatt initiativ til og blitt kjent med flere av de andre i treningssamarbeidet med Jutul, Jardar og Bærum og har også stilt opp på flere renn denne sesongen. Han stilte også opp som eneste Holmen-utøver i sin klasse på ungdomsbirken.

Innsatspokalen%202022%20-%20Sindre.jpeg

Årets innsatspris går til Sindre Kopperud Mikalsen!

V.U.L.-pokalen; beste prestasjon i klubbmesterskapet blant jenter og gutter 14-16 år.

V.U.L.-pokalen
Vinneren av årets V.U.L.-pokal er en meget positiv og ivrig utøver proppfull av god energi. Han gir svært mye av seg selv både på treninger, renn og samlinger, både i form av sportslige og sosiale bidrag. Han er en inkluderende gutt som alltid har en god kommentar på lur og gjør seg også bemerket gjennom å alltid heie på de andre utøverne.

I renn gir han absolutt alt og dette vises også i resultatene (med unntak av den gangen han tok en ekstra sløyfe i barneløypa).

VUL-pokalen%202022%20-%20EmilFJ.jpeg

For beste prestasjon i årets klubbmesterskap med seier i 15-årsklassen i både klassisk og skøyting, tildeles årets V.U.L-pokal Emil Falkenberg-Jensen!

Bragdpokalen; Beste enkeltprestasjon uansett alder og tidligere tildeling

Årets Bragdpokal tildeles en utøver som har vært en foregangsfigur og forbilde gjennom flere år i Holmen langrenn. Etter at fjorårets sesong ble spolert pga corona-restriksjoner har hun virkelig slått tilbake i år både med flotte resultater og en super innsats som ungdomstrener for yngre utøvere i klubben. Årets bragdpris er ganske ubestridt på bakgrunn av 1.plass Nordisk mesterskap i stafett, 2.plass i NM 5km klassisk (K18),1.plass NM sprint Fristil (K18) og sist, men ikke minst 1.plass i Nordisk mesterskap sprint.

Bragdpokalen%202022%20-%20Helene.jpeg

Årets bragdpokal tildeles Helene Ekrheim Haugen!