Ærespriser Holmen Langrenn 2020/2021

Æresprisene 2020/2021 skulle vært delt ut på årsavslutningen som dessverre måtte avlyses i år igjen på grunn av koronapandemien. Holmen Langrenn er ikke mindre stolte av de mange flinke og ivrige utøverne i år, og noen skal ha særlig oppmerksomhet for sin treningsinnsats og imponerende resultater i løpet av sesongen.

2021-04-27

Innsatspokalen jenter 2021 – Ingeborg Raastad
«Årets Innsatspris Jente» går til en målbevisst utøver som er ivrig og lydhør på treninger. Hun bidrar til et godt treningsmiljø med smil og gode kommentarer. Hun er observert flere ganger på egentreninger både i ukedager og helger. Hun var tidlig ute med å gå langturer, og var ikke gamle jenta da hun hadde gått 6 mil på ski i løpet av en dag. Klassisk er nok favoritten, men det viktigste er nok å komme seg på ski. De beste skiskoene er de som kan fikses med gaffa-tape. Årets innsatspris går til Ingeborg Raastad.

Innsatspokalen gutter 2021– Henrik Haug Solbrekke
Årets innsatspris for gutt i Holmen langrenn går til en som har vært med hele veien i Holmen langrenn helt fra han var gammel nok til å starte med organisert trening. Han har alltid hatt stor skiglede, men ikke nødvendigvis iveren til å pushe kroppen hardt. Opp i høyere alder, hvor det å slite seg ut har vært en større nødvendighet for å «henge med», så har nok motivasjonen til langrenn gått litt opp og ned. I fjor som første års HL-løper så begynte brikker å falle på plass. I år som siste års HL-løper så har det løsnet helt! Treningsslit har blitt til treningsglede. Iherdig hardt arbeidende innsats, stå-på-vilje og hans positive adferd har gitt et enormt løft de siste 12 månedene. Diverse testrenn har tydelig vist dette. Synd at denne 2020/21 Covid sesongen frarøvet han muligheten til å stille opp i organiserte renn, for da ville vi sett hva denne innsatsen ville resultert i, men uansett, denne prisen er så utrolig fortjent og går til Henrik Haug Solbrekke!

V.U.L.-pokalen 2021 – Henrik Svindseth
Det har kun vært arrangert et offisielt klubbmesterskap og det i klassisk. Begrunnelsen for at VUL pokalen tildeles denne utøveren er at vi ser at treninger gir resultater. Utøveren har høy prosentvis oppmøte på treninger, er lærevillig og er blitt sterk. I kullet til utøveren er det et godt treningsmiljø som bidrar til at de får mye konkurranser også på vanlige treningsøkter. Dette har nok vært positivt i en sesong hvor det har vært lite renn. Årets VUL pokal går til Henrik Svindseth!  Fortsett med å ha det gøy både med og uten ski.

Holmenskia jenter 2021 – Helene Schanke-Jørgensen
Holmenskiene jenter går i år til en jente som er en gladjente som alltid stiller med et smil på trening. Hun har gjennom årene hatt en flott utvikling i ferdigheter og dette skyldes hennes interesse i å lytte og ta til seg instruksjoner gitt av trenerteamet. Hun går mange skirenn med gode prestasjoner, selv om det ble lite renn denne sesongen. I klubbmesterskapet vi fikk avholdt gikk hun av med seieren. Årets Holmenski går til Helene Schanke-Jørgensen!

Holmenskia gutter – Martin Abel Engh
Holmenskiene gutter går i år til en gutt som trenerteamet tidlig så hadde et stort potensial. Han er god teknisk og har i år trent med 07/08 gjengen og har tatt mange steg i riktig retning. Han har vunnet alle klubbmesterskap i både skøyting og klassisk de siste årene, og det var heller ikke noe unntak for denne sesongen. Årets Holmenski går til Martin Abel Engh!

Bragdpokalen 2021
På grunn av den spesielle sesongen med svært få konkurranser deles ikke Bragdpokalen ut for 2021. Vi gleder oss til å premiere store prestasjoner etter neste sesong igjen!