MSA: Fotball i fokus for Vegar Strand Mortensen

Vegar kom til oss som et virkelig friskt pust på vårsesongen, etter endte studier i nord kombinert med spill for Salangen. Opprinnelig Asker-gutt er han, og han slutter seg til vår rekke med spillere med lokal tilhørighet.

2022-11-22

Vårsesongen brukte Vegar til å spille seg i kampform, og han fikk sin debut i den tøffe bortekampen mot laget som skulle vise seg å rykke opp - KFUM 2. Dessverre ble gleden kortvarig, da han tok seg for med armene etter en duell på trening - noe som medførte brudd i begge håndleddene. Dermed ble han dessverre satt ut av spill over sommeren, akkurat i det øyeblikket han var klar for å gi alt for laget i kampsammenheng. Heldigvis var han tilbake i spill i september, og var svært toneangivende for oss i flere av de tøffeste kampene. Blant annet noterte han seg for scoring i 2-1-seieren i returoppgjøret mot nevnte KFUM 2.

I Vegar har vi en ballsikker midtbanespiller med god arbeidskapasitet og strålende blikk for spillet. Et blikk for spillet som han også bruker i det daglige som hovedtrener for Asker sitt spennende G15-lag. Med andre ord vil ukene for Vegar i stor grad bestå i reise mellom Føyka og Holmen, for å dyrke både eget spill og trenergjerning.

Vi ser frem til å ha med Vegar gjennom en hel sesong, med alt hva det innebærer av treninger og kamper. Det blir spennende å følge hans utvikling videre på banen, såvel som på sidelinjen.