MSA: Skadefri og med hanskene på igjen!

2022 skulle være året hvor vår keeper Andreas Thorsrud endelig skulle spille seg varm igjen etter et, mer eller mindre, to år langt skadeavbrekk. Varm ble han, men dessverre var uhellet ute igjen, og satte han ut av spill høsten gjennom. Nå er endelig hanskene på igjen - og 2023 skal bli hans år.

2022-11-17

I likhet med sin jevnaldrende lagkamerat Daniel Mohebbi, var det et hektisk første halvår i 2022 for 19-åringen. Opptrening og rehabilitering etter skade i menisken, kombinert med avsluttende videregående skolegang gjorde at dagene naturlig fylte seg opp. Og på forsommeren var det definitivt verdt strevet, da han i ett par kamper nærmest egenhendig sikret laget viktige poeng.

Dessverre ble høsten noe helt annet for Andreas, enn hva vi forestilte oss. Et ublidt med lagkamerat Christopher Hurleen på trening i oppkjøringen til høstsesongen medførte en skulder ut av ledd. Noe som viste seg nok en gang å sette han på sidelinjen resten av sesongen.

Heldigvis er det hanskene på igjen nå. og full satsning for vår lojale keeper - inntil trolig studiene venter fra høsten 2023. Vi er svært glade for å tilknytte oss Andreas videre. Det er få andre som har jobbet hardere over mange år for å kunne entre banen igjen. Og tross de fraværene han er blitt tvunget til, har han vært en ivrig kulturbygger med tilstedeværelse og engasjement for laget, så vel som klubben - selv i sine tøffeste opptreningsperioder. Noe vi har stor respekt for, og som gjør han til en høyt respektert spiller i garderoben.