MSA: Avsluttet sesongen med stil

Sesongen 2022 er nå historie for klubbens senior herrelag (MSA). Den første fulle sesongen for våre seniorer siden 2019. Opprykksfavoritt Gamle Oslo (FC Oslo) inviterte til opprykksfest i flotte rammer på Bjølsen kunstgress i går kveld. Men våre hardtkjempende gutter ville det annerledes og det som kunne blitt en opprykksfest for vertene, ble omgjort til «kun en fest», takket være Daniel Mohebbi sitt seiersmål seks minutter på overtid.

2022-10-26
Kristian Sneddon

Seieren ble den 14. i rekken for et Holmen-lag som har levert en strålende sesong. Den store spillergruppen har tatt både garderoben og banen tilbake etter flere tunge år belagt med et pandemisk bakteppe. Og det har gitt resultater. Både hva angår trivsel utenfor banen, så vel som spilleglede og entusiasme i kamp- og treningssituasjon.

Daniel%20Mohebbi%20-%20Gamle%20Oslo.jpgMATCHVINNER: Daniel Mohebbi omfavnes av trener Espen Johansen etter seieren mot Gamle Oslo.

Hele 31 spillere har spilt obligatoriske kamper for laget i årets sesong. Bredden i stallen har bidratt til at laget stabilt har kunnet gjennomføre treninger med kvalitativt innhold – og pliktoppfyllende spillere har bidratt til at man har kunnet optimalisere forutsetningene for gode kampprestasjoner uke etter uke. En litt «mager» start på sesongen poengmessig gjorde at man tidlig mistet kontakten med KFUM 2 og Gamle Oslo, som har vært i førersetet i avdelingen så å si siden første spark ballen. En fremragende rekke med 13 strake kamper uten tap midtveis i sesongen gjorde at 3.plassen på tabellen allerede var sikret for godt over en måned siden. Imidlertid så opprettholdt Gamle Oslo og KFUM 2 deres solide form gjennom høsten – og med unntak av deres respektive tap mot nettopp Holmen, var de dessverre aldri i nærheten av å kunne bli truet i duellen om opprykksplassen.

I januar ble Espen Johansen midlertidig tilsatt som lagets trener – en løsning som ble gjort permanent ut sesongen ved utgangen av februar, etter ønske fra spillergruppen. Hør hva Espen sine tanker om lagets fremtid – og ikke minst årets prestasjoner i videointervjuet under:

MSA ønsker å takke alle for støtten de har følt på gjennom årets sesong – og ønsker øvrige lag lykke til i deres respektive sesongavslutninger, samt overgangen til en ny sesong.