KSA: Ingrid, Miriam og Maria er med videre for A-laget!

Vi er glade for presentere tre av våre egne spillere, som re-signerer med A-laget!

2021-11-24
Christoffer Brusnes

Ingrid Brunborg Økland er 19 år og har spilt i klubben siden første gang hun satte sine bein på en fotballbane. Ingrid er den spilleren i klubben som har flest kamper på seniornivå, og var med på opprykket til 3.divisjon i 2019. Ingrid er en leder på banen, som går foran med sitt store engasjement. Hun kan bekle flere roller på banen, men foretrukken posisjonen hennes er i midtforsvaret. I tillegg til å være den med flest kamper for Holmen (32), er hun også en viktig bidragsyter for klubben, da hun er trener for J15 (f.2007) kommende sesong. Hun er et stort forbilde for mange yngre spillere i klubben, og vi er veldig glade for at Ingrid re-signerer for A-laget!

Miriam Fink Kvamme som er født i 2003 har gjennom hele sin aktive tid, spilt for klubben. Hun er en publikumsfavoritt, med sitt tekniske repertoar og lave tyngdepunkt føler hun seg hjemme i sin posisjon offensivt på midten. Hun er en som setter opp lagspillerne i gode posisjoner, og produserer målpoeng i nesten hver eneste kamp. Miriam går nå inn i sin tredje sesong som A-lagsspiller, hun har 30 kamper for klubben og står oppførst med 14 mål på to sesonger. Til tross for hennes unge alder blir Miriam en av de mest rutinerte spillerne på dette nivået neste år. Vi er glade for at Miriam re-signerer med oss, og gleder oss til å se henne på banen igjen i 2022.

- Jeg gleder meg til ny sesong med dette nye KSA-laget. Vi har store ambisjoner og ønsker å komme oss tilbake til 3.divisjon der vi hører hjemme, sier Miriam.

Maria Duvaland er en ekte Holmen-jente. Hun visste tidlig at hun var et stort talent, som ble belønnet i form av å debutere for A-laget i en alder av 15 år i opprykksesongen 2019. Hun har scoret 20 mål på to sesonger i kledd den røde drakten, og blir med det den mestscorende spilleren for klubben. Maria er en angrepspiller som er viktig for laget både offensivt og defensivt, hun kan score i alle mulige situasjoner. Men også enorm viktig når laget ikke har ball, da Maria alltid er til å stole på i det høyet presset. Jenta som er født i 2004 har mye fotball i seg, og vi gleder oss til å se henne score enda flere mål i 2022.