KSA: Selina returnerer til klubben

Selina Skyseth Vidhammer har nå bekreftet sin retur til moderklubben. 19-åringen blir med det igjen å se i rød drakt litt over 2 år etter at hun spilte sin forrige kamp for klubben.

2019-12-20
Petter Sjåholm Melø

Den 19 år gamle angrepsspilleren meldte foran 2018-sesongen overgang til Øvrevoll Hosle, hvor hun kan se tilbake på 1,5 vellykket år. Gjennom tiden hos ØHIL kan hun blant annet vise til mange opptredener i 2.divisjon og 5 fulltreffere. I etterkant av spill for ØHIL, har Vidhammer periodevis vært å se i Stordal IL-drakt, hovedsakelig for deltakelse i Norway Cup for klubben fra Møre.

I høst bar ferden videre til U.S.A. for studier og ytterligere videreutvikling på fotballbanen, med spill for Newman University i Kansas. For Newman har hun siden september spilt hele 19 kamper – og et godt første semester over dammen resulterte i sluttspill for Newman og Selina, som spiller på nivå DII i den amerikanske collegestrukturen.

Ved endt førsteår i begynnelsen av mai returnerer Skyseth Vidhammer til moderklubben – og er klar for å bidra i mai, juni og august, før andre studieår iverksettes neste høst. Med andre ord en real vinn-vinn situasjon for klubben, og Selina selv. Hun får anledning til å bevare formen gjennom spill for oss i sommerperioden og dermed være godt rustet for det som venter i Kansas, og Holmen har en spiller med høyt nivå og masse erfaring tilgjengelig for kamp og trening i deler av sesongen.

Familien Skyseth Vidhammer er med det godt representert på Holmen idrettspark. Med far Espen ansatt som trener for J.14, lillesøster Aurora som hamrer inn mål for samme lag – og da også eldstedatter Selina tilbake i Holmen-drakt.

Selina blir å finne på trening i første treningsuke i 2020, før ferden går tilbake til Kansas. Velkommen hjem!