KSA: Duo klar for ny sesong

Sportssjef Petter Sjåholm Melø annonserte ytterligere signeringer i går. Matilde Bustgaard og Betine Voigt Pentzen har nå bundet seg til klubben den kommende sesongen.

2019-11-07
Christoffer Brusnes

Med ytterligere 2 signeringer fra opprykkslaget, så er man allerede i nærheten av å sette den stallen man vil ha behov for kommende sesong. I gårsdagens møter kunne sportssjef Melø røpe at det er en forventing om ytterligere signeringer på gang innen ukeslutt både på herre- og kvinnesiden.

Betine_061119.jpg

Den sentrale midtbanespilleren Betine Voigt Pentzen meldte overgang til klubben sommeren 2018, etter å ha tilbragt sine tidligere aktive år hos Øvrevoll Hosle. 18-åringen har denne høsten vært vår balansespiller nummer 1 - og dikterer spillet på en strålende måte gjennom gode pasningsferdigheter med begge bein. Det ble med 16 kamper og 4 mål i 2019 for Betine. Og flere skal det bli i 2020!

Matilde_061119.jpg

Foruten et kort opphold i Hamburg i tidlig ungdomsskolealder - har Matilde Bustgaard vært å se i den røde drakten. Og år for år for har utviklingen gått en vei. 18-åringen er for oss "poteten" som behersker alle rollene som skal dekkes i et lag. Hennes ro med ball og gode 1.forsvarsferdigheter har med årenes løp gjort midtstopper til hennes foretrukne posisjon. Hennes ro med ball gjør henne helt sentral i den tidlige frispillingsfasen - samt at hennes defensive kvaliteter kommer veldig godt med når vi innimellom skal forhindre motstanderen i å bryte gjennom. I sesongen som har vært, bokførte Matilde 20 kamper for klubben.