KSA: Firkløver klar for 2020

Forberedelsene til ny sesong er for lengst i gang - så også for vårt nyopprykkede KSA-lag. I går ble fire av våre spillere historiske som de første jentene (kvinnene) i klubbens historie som signerte deres spillerkontrakt.

2019-11-06
Christoffer Brusnes

Spillerne er signert på amatørkontrakter som binder de til klubben hele kommende sesong.

-Å signere spillerne fra opprykkslaget på kontrakter er for oss en "no brainer". Dette er unge, lojale spillere som har gitt klubben suksess. Spillerne det er snakk om er også lokale i form av at de allerede har mange år bak seg i vår drakt. Noen av de helt siden de var 7 år gamle. Dessuten er det viktig for oss å tydeliggjøre at vår satsning på jentene skal forsterkes enda mer, forteller sportssjef Petter Sjåholm Melø.

Ingrid_051119.jpg

17 år gamle Ingrid Brunborg Økland har spilt i klubben siden første gang hun satte sine bein på en fotballbane for 10 år siden. Ingrid har år for år tatt nye steg som spiller - og kan bekle flere roller, blant annet back og sentralt på midtbanen. Aller mest komfortabel er hun nok nå blitt som midtstopper. En posisjon hun har etablert seg i gjennom sine 21 av 22 mulige kamper for KSA i 2019.

Kerstin_051119.jpg

18-årige Kerstin Hareide kom til Holmen som 14-åring, fra våre naboer på Nesøya. Kerstin er en oppofrende midtbanespiller, som etterhvert trives like godt i en kantrolle som sentralt på midtbanen. Denne høsten har Kerstin vært formidabel - hvor vi blant annet husker hvordan hun senket Grei med sitt hattrick i vår 5-0-seier. I 2019 bokførte Kerstin 14 kamper for KSA - og 8 scoringer.

Andrea_051119.jpg

Fra vår gylne 2000-årgang, står vi nå igjen med Andrea Hærem. Som 14-åring kom hun til oss fra moderklubben Bærum, før hun etter 1 sesong i Stabæk, kom hjem til Holmen i 2018. Andrea er en teknisk kantspiller som spilte 20 av KSA sine 22 seriekamper i 2019.

Dina_051119.jpg

Lagets kaptein, 17 år gamle Dina Bøhmer Haave - har som Ingrid, tilbrakt hele sin aktive fotballtid i rød drakt. Med et blodrødt hjerte går Dina foran fra sin sentrale midtbaneposisjon med entusiasme, iver og enorm vinnervilje. Gjennom sesongen 2019 har hun trosset noe skadeproblematikk og har vært på banen i 21 av KSA sine seriekamper. Med assisterende målpoeng i fleng og sine 7 mål er Dina en åpenbar viktig signering for klubben.

-Med 4 gode signeringer allerede gjort, så bør det nevnes at vi forventer ytterligere signeringer i dagene som kommer - slik at vi allerede ved oppstart 20.november er godt i rute hva angår lagssammensetning som gir gode forutsetninger for den oppkjøringen vi har i vente, avslutter en veldig tilfreds sportssjef, Melø.