- En gledens dag!

Gjenåpningsplanen til regjeringen gikk i dag over på trinn 3! Det medfører blant at våre seniorspillere som er over 20 år kan etter 465 dagers tålmodighetsprøve på nytt slippe jubelen løs.

2021-06-18
Robin Ødegaard

Det er på tide å få fart på Norge. Min hovednyhet i dag er derfor at vi nå er klare for å gå til trinn 3, sa statsminister Erna Solberg under pressekonferansen fredag.

En stor dag for alle i idretten, som nå endelig(!) får unntak fra anbefalingen om 1 meters avstand når de driver aktivitet. Vi kan igjen krysse kommune-grenser for å spille kamper, og nå ser vi lys i enden av tunellen.

Endelig får vi også i gang de over 20 år! - En gledens dag! Dette har vi ventet så lenge på. Det blir helt nydelig å komme i gang med normal trening og kampaktivitet igjen, sier vår sportskoordinator og spiller på herrelaget, Christoffer Brusnes.

Følgende endringer gjelder fra søndag 20.juni kl 12:00:

- Barn og unge under 20 år kan delta som utøvere på idrettsarrangementer eller konkurranser på tvers av regioner/kretser (nasjonalt), både utendørs og innendørs, uten krav om å holde 1 meters avstand.

- Voksne i breddeidretten får unntak fra 1-metersregelen ved deltakelse på idrettsarrangementer som kamper og stevner innen regionen/kretsen. Dette gjelder både utendørs og innendørs.

Asker%20kommune%20-%20Koronavett%20-%20Banner.jpg

NFF%20Koronavett%20Banner.jpg