Stans i klubbens organiserte aktiviteter

Inngangen til nytt år har dessverre ikke blitt slik vi ønsket. Samtlige av klubbens undergrupper tok juleferie med håp og tro om at trening ville kunne opprettholdes som normalt i 2021 - og at det kun var konkurranser for utøvere under 20 år som var satt på vent.

2021-01-08

Mandag 4.januar ble vi møtt med nye råd og anbefalinger knyttet til aktiviteten fra nasjonale myndigheter. Samtlige av våre tre undergrupper tilpasset planverk, treningsformer og treningsinnhold på dagen - for å sikre nødvendig avstand mellom utøverne underveis i trening. Innendørsaktiviteter ble flyttet ut. Gjennom uken er vi blitt gjort kjent med at det også ville bli gjort vurderinger lokalt knyttet opp mot de nasjonale anbefalingene.

Vår kommune har gjennom kommuneoverlegen i dag, fredag 8.januar, bedt om full stopp av all idrettsaktivitet - også utendørs. Dette med bakgrunn i økt bekymring for usikre smittetall, fordi få har testet seg for smitte de seneste ukene.

I informasjonen mottatt fra kommunen gjøres det løpende vurderinger av eventuelle lokale tiltak av kommunens kriseledelse. Gjeldende forskrift om smitteverntiltak for å forebygge koronasmitte skal vurderes av Formannskapet 12.januar.

På bakgrunn av de lokale anbefalingene er vi dessverre derfor nødt til å stanse all organisert idrettsaktivitet minimum frem t.o.m. 18.januar.

Asker%20kommune%20-%20Koronavett%20-%20Banner.jpg

NFF%20Koronavett%20Banner.jpg