KSA: Tradisjonen tro - vellykket Nissecup!

Det aller sikreste tegnet på at julehøytiden nærmer seg blir vi servert hvert eneste år, når KSA inviterer til Nissecup. Og på sedvanlig vis viste de eldste, hvem som nettopp er det - da det var de klokeste av de alle, Grånissene, som sto igjen som turneringens vinnere.

2022-12-22
Christoffer Brusnes

Årets Nissecup er nok et bevis på hvilken glede fotballen gir til våre spillere, samt hvor langt vi er kommet i å sikre et fullverdig tilbud for jenter i alle aldre i denne klubben. Blant de 30 nissene som var representert under gårsdagens turnering - var samtlige årganger fra 2000 som de eldste, til 2006, som de yngste, representert. De eldste nissene er spillere som la grunnlaget for den gradvise oppbyggingen vi har hatt av jenteavdelingen i klubben. Flere av gårsdagens deltakere er spillere som til det daglige studerer og jobber på steder kilometervis fra Holmen kunstgress - både i inn- og utland. Hvorfor deltar de stadig på våre aktiviteter, når de en sjelden gang er i nærheten av vår bane? Jo, fordi de har erfart at de alltid er velkommen hos oss uavhengig av hvilket stadie de befinner seg på i livet.

Pionerene.jpgPIONERENE: 16 av spillerne som utgjorde det historiske KSA-laget fra 2019 - selvsagt sammen med deres trener Espen Johansen

Og hva med de yngste nissene? Det er den neste generasjonen med spillere som akkurat har tatt steget opp til seniorlaget vårt - og skal gi oss mange flotte fotballøyeblikk i årene som kommer. Aller viktigst er det å bevitne at det er med den største selvfølge at man deler fotballgleden med hverandre uavhengig om man er 16, eller 22 år gammel. På den måten videreføres det gode arbeidet som gjøres på jentesiden år for år i klubben, fotballfaglig, så vel som verdimessig.

Nissecup%202022-2.jpgGJENGEN: Stor deltakelse på årets Nissecup

Som annonsert tidligere i dag, så er det en ny hovedtrener som skal lede KSA videre. Det er en strålende og inkluderende gjeng som nyansatte Thomas Høgslund Bakken skal få bli kjent med i januar.

God jul og godt nytt år ønskes alle fra KSA.