Trenerteamet komplett

Klubben er glade for å kunne meddele at det gode momentumet man har hatt gjennom hele høsten opprettholdes - og at klubbens sportslige apparat utvides inn mot det nye året. Thomas Høgslund Bakken er det nyeste tilskuddet til vårt solide trenerkorps. Dette til store glede for mange av våre spillere - unge, så vel som litt eldre.

2022-12-22
Redaksjonen

Vårt nyeste tilskudd til trenerstaben er en ambisiøs ung herremann med sine 22 år. I de 7 seneste årene har han vært trener i Stoppen SK blant annet ved deres akademi, samt nå senest som klubbens jentefotballsjef og med ulike lagsansvar. Formelt sett har han også kommet langt på vei i sin trenerutdanning og innehar en UEFA B-lisens.

To fluer i en smekk

MSA-Teamet.jpgMSA-TEAMET: Gutta som skal lede herrelaget til suksess fra linja i 2023.

I tillegg til utdanningen av spillere er det svært viktig at vi også utdanner gode ledere, trenere og mennesker. En viktig del av dette er å honorere god innsats, med utfordringer som stimulerer til videreutvikling. Derfor er det svært gledelig og spennende at vi har tilknyttet oss en så motivert og talentfull trener som i deler av sitt virke skal figurere som assistent for vårt herrelag. Signeringen av Thomas, var også utslagsgivende for vi klarte å forlenge å Espen Johansen sitt engasjement rundt herrelaget som hovedtrener.

- Det er ingen hemmelighet at det har vært en lengre pågående prosess med Espen, egentlig fra da han ble midlertidig innsatt som trener for laget i januar. Signalene fra spillergruppen har vært soleklare - og klubbens ønske om et videre engasjement like så. En sentral del av denne prosessen har vært å få lagt forholdene tilrette for en forlengelse med ham, da gjennom en signering av Thomas. Det vil frigjøre mer tid for Espen - som gjør at han kan fortsette jobben i sitt hovedvirke for klubben, samt innimellom unne seg noen pustepauser, forteller en svært fornøyd sportssjef Christoffer Brusnes.

Jenter og gutter; hos oss like viktig

Thomas%20Bakken.jpgHOVEDTRENER KSA: Satsningen opprettholdes- og forsterkes på jentesiden

For Thomas sin del - med sin solide erfaringsbase gjennom utviklingen av jentenes satsningstilbud i Stoppen gjennom flere år, var det viktig for han å også kunne bidra på jentesiden, dersom en fremtid i Holmen skulle være aktuell. I tillegg til arbeidet med MSA er det med stolthet vi kan annonsere Thomas som hovedtrener for KSA. Innledningsvis i januar blir det i tospann med sportssjef Brusnes - for å sikre nødvendig kompetanseoverføring, og for skape nødvendig tillit og trygghet blant spillerne.

- Thomas er lidenskapelig opptatt av fotball - og som vi alle er enige om er fotball et kjønnsnøytralt spill. Med dette som utgangspunkt for å utøve sitt virke er vi helt sikre på at vi har tilknyttet oss en trener som har et verdisyn som står i stil til klubbens. Når han attpåtil er en av de mest talentfulle unge trenerne i regionen, så tyder mye på at dette er en perfekt match, smiler sportsjefen.

Holmenakademiet
Nysigneringen vil man også stifte bekjentskap på Holmenakademiet når vi går inn i det nye året. Der vil han fungere som spillerutvikler for utvalgte grupper. Dessuten skal han være hovedtrener for G12 (2011) - som går inn i sitt avsluttende år i barnefotballen. Med den påvirkningen og kunnskapen Thomas ønsker å overføre til de unge spillerne vet vi at fotballutdanningen deres i vår klubb ivaretas gjennom hele deres utviklingsløp - fra barnefotball og helt opp til seniorfotballen.

- Det å ha en så kompetent trener som i så stor grad skal jobbe med samtlige segmenter i klubbens tilbud anser vi som en gave og en kjempefordel. Her har vi en trener som bryr seg om alle - store og små, og sammen med spillerne skal han gå i front for videre utvikling, avslutter en tydelig fornøyd sportssjef, Christoffer Brusnes.

Vi ønsker Thomas hjertelig velkommen til vår klubb. Vi kan knapt vente på at det nye året skal starte.