Holmen IF Fotball søker trenere for sesongen 2022/2023

Er du interessert i å jobbe som fotballtrener i en utviklingsklubb i stor vekst med fokus på spiller- og trenerutvikling?

2022-08-16
Christoffer Brusnes

Holmen IF Fotball søker flere nye trenere til nåværende og kommende sesong, i både mindre og større stillinger.
Vi søker trenere til følgende oppgaver:

• Hovedtrener ungdomsfotball utvikling og bredde
  • Hovedtrener jentefotball utvikling og bredde
  • Spillerutvikler ungdomsfotball
  • Spillerutvikler barnefotball
  • Spillerutvikler Holmenakademiet
  • Administrativ ansvarlig for ulike segmenter

For den rette kandidaten vil det være mulig å kombinere flere roller, som kan være med å utfylle en større stillingen.

Litt om Holmen IF Fotball
Holmen IF Fotball er en av Asker Kommune sine største aktører innen spillerutvikling og ungdomsfotball, og strever for å gi et godt tilbud til alle våre medlemmer, uavhengig av kjønn og nivå.

Holmen IF er en av klubbene i NFF Oslo, som er registrert som NFF Kvalitetsklubb nivå 1.

Les mer om kvalitetsklubb her

Vi har seniorlag på herre (MSA)- og kvinnesiden (KSA). Både MSA og KSA spiller i 4.divisjon i 2022. Totalt har vi over 700 medlemmer, og vi har per dags dato over 20 ansatte personer i klubben - i tillegg til flere personer på frivillige verv.

Holmenakademiet
Holmenakademiet er et ekstra treningstilbud for 6-12 år. Akademiet kommer i tillegg til den tradisjonelle lagsaktiviteten (deltagere må spille organisert fotball). Akademiet er for de som ønsker å utvikle ferdighetene sine. Treningene foregår etter skoletid mandag - torsdag og følger skoleruten.
Målet er å øke ferdighetsnivå og mestringsfølelse hos barn i Holmen IF Fotball, samt beholde spillerne i fotballaktivitet. Sportslig vil vi gi et så bredt repertoar som mulig til spiller, både teknisk, motorisk og taktisk. Dette oppnås via et progresjonsbasert opplegg, tilpasset alder og ferdigheter.

Vi søker personer med følgende kvaliteter:

• Høyt engasjement for trenerrollen
  • Dyktig med barn og ungdom
  • Gode samarbeidsevner
  • Evne til å følge en bestemt utviklingsmodell
  • Punktlig og strukturert
  • Gode kommunikasjons ferdigheter
  • Gode holdninger
  • En person som setter klubbens verdier først, og strever etter å lykkes med dette
  • En person som jobber aktivt for å dyrke og utvikle et godt trenermiljø

Ønskede kvalifikasjoner:

• Fotballfagelig bakgrunn (spillerbakgrunn er også relevant)
  • Gjennomført minimum NFF Grasrottrenerkurs. Enkelte stillinger kan stille krav til høyere formell utdanning.

Personer som vi anser som riktige for jobben, men som ikke har gjennomført kursing i regi av NFF, vil få dekket kurs av klubben, som må gjennomføres så fort som mulig. Dette vil bli satt som et krav i en ansettelsesprosess.

Hva får du av å jobbe hos oss?

• Et godt trenermiljø
  • Et stimulerende utviklingsmiljø
  • Kurs i regi av NFF dekket etter avtale
  • Deltagelse på trenerforum både internt og eksternt
  • Treningstøy
  • Medarbeidersamtaler
  • Lønn etter avtale

Hva bør søknaden inneholde?

• CV
  • Ambisjonsnivå som trener
  • Din trenerfilosofi - Hva er viktig for deg? Hvordan ser du spillet? Hva er utvikling for deg?
  • Referanser

Søknad sendes til christoffer@holmenif.no - merk e-post med «Holmen IF: jobbsøknad» i emnefeltet.