TINE Fotballskole: Da er sommeren offisielt sparket i gang

Det er med glede å melde i en tid hvor vi gjennom massemediene registrerer en nasjonal kollektiv bekymring fra idrettsbevegelsen knyttet til det rapporterte frafallet som pandemien har ført med seg, at TINE Fotballskole på Holmen Idrettspark er mer populært enn noen gang. Over 200 smilende barn i alderen 7-12 har sparket seg gjennom årets første ferieuke!

2021-06-25
Christoffer Brusnes

Sagnet sier at solen alltid skinner på Holmen, men skulle 2021 være unntaksåret undret vi oss da årets fotballskole ble offisielt åpnet i striregn mandagmorgen. Solen meldte først sin ankomst på onsdag, men våre unge spillere lot vær være vær, og scoringene, fintene og pasningskvaliteten økte time for time.

Solen vekket også liv i vår alles nye favorittspiller - Holmenfanten. Dette til stor begeistring, litt nysgjerrighet og skrekkblandet fryd blant spillerne. Det er ingen tvil om at Holmenfanten sitt førstetouch stadig også er under god utvikling - i likhet med deltakerne sitt.

TFS%202021-10.jpg
I skrivende stund er det et Europamesterskap i gjære under avslutningsdagen på fotballskolen. Et mesterskap hvor man utover fokuset på de sportslige prestasjonene i stor grad legger vekt på inkludering og det mangfoldet fotballfellesskapet skal gi. Fordi det er ingen tvil - fotball er for alle!

Over 30 instruktører og ledere har stått på sent og tidlig for sikre best mulige opplevelser gjennom uken. Vi er stolte av vårt etterhvert så rutinerte og erfarne instruktørkorps som er rekruttert fra egne rekker. Uten deres engasjement, seriøsitet og klubblojalitet ville vi vanskelig kunne gjennomføre en fotballskole av en slik størrelse. Og vi gir oss ikke nå - allerede om 7 uker er vi på plass igjen og gleder oss til å avslutte den nydelige sommeren 2021 med ytterligere en fotballskole.

Takk for denne gang. God sommer ønskes alle våre deltagere og foresatte - med et tilleggsønske om et snarlig gjensyn.