MSA: - Vi ønsker å satse på lokale

Laget er allerede godt i gang med planleggingen og logistikken knyttet til den kommende sesongen. Tilbake i inngangen til mars 2020 var det mye optimisme å spore blant de røde - da man etter det som viste seg å bli årets siste kamp mot Hasle-Løren, var ubeseiret i sesongenoppkjøringen til sesongen vi aldri fikk være med på.

2021-01-22
Christoffer Brusnes

Nå i januar 2021 - håper vi at man på et snarlig tidspunkt får anledning til å fortsette den ubeseirede rekken. Noe som er helt nødvendig dersom en målsetting om å rykke opp skal gjøre seg gjeldende.

Lystvedt2021.jpgHovedtrener Mads Lystvedt tror og håper på sesong i 2021

- I bånn ligger et godt kameratskap innad i laget. Dette skal vi føre videre med unge, lokale og sultne spillere i 2021. Vi er avhengig av spillere med lojalitet og moral. I tillegg må de ha et ønske om prioritere fotball tidsmessig dersom vi skal ha muligheter til å nå et opprykk, forteller hovedtrener Mads Lystvedt.

Vi ble før jul gjort kjent med avdelingsoppsettet. En spennende avdeling der vi lokalt skal få testet oss mot blant annet rekruttlagene til Asker og Bærum. Utover dette er det andre kortreiste motstandere i form av Gui, Stabæk 3 og Lommedalen, i tillegg til en hel haug med lag fra hovedstaden.

- 4.divisjon holder et høyt nivå, etter at de la om seriestrukturen. Kjelsås 2, Rilindja, Heming og Årvoll er alle potensielle opprykkskandidater - som det skal bli morsomt å måle krefter mot. Også ser vi selvsagt ekstra frem til de mange lokaloppgjørene, fortsetter en engasjert Lystvedt.

Med koronasituasjonen er det utfordrende å forutsi og planlegge en sesong helhetlig, men det sesongforberedende arbeidet er blitt gjort med forutsetninger om at vi befinner oss i en normalsituasjon. Med andre ord er treningskamper planlagt, men om gjennomføring vil gjøre seg mulig hersker det naturligvis tvil om. Pr. i dag er ikke kampaktivitet tillatt på noe nivå - og våre aller eldste trener med avstandsrestriksjoner. Noe de nå har gjort siden april 2020.

Når det kommer til spillerstallen har 11 spillere signert - og sagt seg spilleklare den dagen vi får klarsignal. Deriblant veletablerte spillere som Sigurd Torgersen, Christoffer Brusnes og Endre Lübeck. I tråd med ambisjonen om å satse på unge lokale spillere er det ekstra gledelig at andreårs-juniorene Jørund Engeseth, Andreas Thorsrud og Henry Ekerholt alle har blitt tatt opp fra egen junioravdeling.

- Spillerstallen skal ytterligere utvides og forsterkes i tiden som kommer. Vi jobber med å få på plass ytterligere 10-12 spillere for å være sikret at vi har en komplett og konkurransedyktig spillertropp både i trenings- og kampsammenheng, avslutter Lystvedt.

Vi både tror og håper at vi endelig får se herrelaget vårt i kampaksjon igjen i 2021.