Julehilsen fra sportssjefen

Tusen takk til alle spillere, foresatte, trenere, lagledere, frivillige og sponsorer for samarbeidet i 2020.

2020-12-23
Robin Ødegaard

Kjære fotballvenner.

2020 går mot slutten. Året som nok ikke ble helt slik noen av oss hadde sett for oss. Annerledes året. I mars ble verden snudd på hodet, og det meste av samfunnet ble satt på vent. Fremover har det allikevel gått, og tross nedstenging av både det ene og det andre, har våre dyktige trenere og ledere jobbet på spreng for å skape et tilbud til våre medlemmer i fotballgruppen. Klubbhuset på Holmen ble raskt byttet ut med hjemmekontor og digitale løsninger. Tegnebrettet kom frem, og ideene strømmet på. Ut av denne perioden kom det både ulike egentreningsprogrammer, ett brettspill og en plan for gjenåpning av felles aktivitet.

Jeg vil rette en stor takk til alle trenerne og laglederne i klubben, som i en krevende tid har måtte snu om på ganske mye for at våre medlemmer skulle få et trygt og godt tilbud å gå til. Med et strengt smittevernhensyn er det mye planlegging som må til for å kunne skape god aktivitet.

Jeg vil også rette en stor takk til alle foreldre og andre frivillige i og rundt klubben vår. Uten dere hadde det rett og slett ikke vært mulig å drive aktivitet. Takk for at dere gjennom året har stilt opp som koronavakter, kampverter og ja noen av dere som trenere, for å nevne noe.

Så til de viktigste i vår hverdag. Spillerne. Til dere som bruker deres fritid hos Holmen IF. Dere har i 2020 lagt ned en utrolig innsats! Nye regler og forholde seg til omtrent fra uke til uke. Jeg vil takke dere for innsatsen dere legger ned for klubben vår. Veldig god innsats er vist på banen, og dere gjør også en helt nydelig innsats utenfor banen gjennom å ta vare på hverandre, og sørge for et godt sosialt miljø. Det er veldig fint å se hvordan dere tar vare på hverandre, og setter klubbens verdier inn i deres hverdag: Mestring – Respekt – Inkludering, for å skape fotballglede for alle.

Seniorfotballen ble det dessverre satt en stor strek over i 2020. Tøffest har det vært for våre senior herrer (MSA) som fra nedstenging i mars ikke har fått lov til å trene normalt. All ære til den gjengen som trofast har møtt opp til «korona-treninger» gjennom hele sesongen. Vær tålmodige folkens, det kommer en bedre hverdag!

Selv om tiden har vært tøff og annerledes henter vi ut noen gode minner fra 2020. Vi fikk gjennomført en halv sesong for alle i barne- og ungdomsfotballen, TINE fotballskole ble en stor suksess og mange uforglemmelige øyeblikk skapt for både store og små. Som en fotballelsker er det få ting her i livet som gleder mer enn å se fotballglade barn og unge utfolde seg på den grønne matta. På jentesiden er det veldig gledelig å se at vi tar nye steg – med gullmedaljer for både J17 og J19 ser vi at det gror godt i rekkene.

Til slutt rettes en stor takk til våre samarbeidspartnere – vi ser frem til 2021 med dere på laget. Sammen skal vi skape mange nye og gode minner på Holmen idrettspark.

Nå er julen her, og det er tid for oss alle å bytte ut hverdagens stress med julekos. På vegne av Holmen IF ønsker jeg dere alle en riktig god jul! Ta vare på hverandre folkens. Vi sees igjen i 2021.

Fotballhilsen
Holmen IF Fotball