Mike Sotos klar for Holmen!

Spanjolen kommer til Holmen fra Stabæk, og vil starte i sin nye jobb 1.januar 2021.

2020-11-20
Robin Ødegaard

Miguel "Mike" Sotos Carazo er ansatt som ny trener i Holmen Fotball. Han kommer fra rollen som akademitrener i Stabæk, og starter i sin nye jobb 1.januar 2021.

Mike kommer fra Elche i Spania, og tross sin unge alder har han opparbeidet seg solid trenererfaring gjennom sine roller både i Spania og i Norge.
28-åringen har jobbet som trener og spillerutvikler i blant annet Elche C.F, Elche Sporting C.F, C.F Celtic Elche, Korsvoll og Stabæk. Mike var også en lovende spiller og har spilt for klubber som Elche C.F academy, Alicante C.F, Cardiff City og Crevillente Deportivo C.F.

- Jeg er veldig glad for å få denne muligheten i Holmen, og ser veldig frem til å komme i gang. Det er ikke så lett å komme hit fra et annet land, så det å få komme til et så godt miljø som det er i Holmen ser jeg veldig frem til. Gleder meg til å hilse på spillerne, og bidra videre til deres utvikling, sier Mike.

Mike fullførte i januar 2020 sin UEFA-Pro lisens utdanning, som er den høyeste trenerutdanningen i Europa.

- At Holmen er attraktiv for en trener av dette kaliberet, tyder på at vi gjør noe riktig her. Vi er strålende fornøyde med å få Mike sin kompetanse og hans personlighet inn i vårt team. Vi ser veldig frem til å jobbe sammen med han, sier sportssjef Robin Ødegaard.

Velkommen til Holmen Mike.