Holmen-jubel på Frigg cup!

Denne helgen gikk Frigg cup av stabelen, og Holmen stilte med hele 4 lag i klassen gutter født 2007. Hele helgen var et eneste langt jubel-brøl for gutta i rødt og sort! Gull... Gull... Gull... Sølv!

2020-11-02
Robin Ødegaard

3 lag i ordinær klasse:
Turneringen var på forhånd delt inn i to nivåer. Ordinært nivå og svært øvet nivå. 3 av våre lag stilte i ordinær klasse. Ut i fra tabellplassering i gruppespillet, kvalifiserer man videre til A, B eller C sluttspill - som spilles som nye gruppespill.

Holmen 1 og 2 tar seg relativt greit videre fra sine grupper som gruppevinnere. Begge lag med 2 seiere og 1 uavgjort, og klare for A-sluttspill.
Holmen 3 ender på 3.plass i sin gruppe, etter 2 uavgjorte kamper og 1 tap. Laget går til C-sluttspill.

A-sluttspillet er jevnt! Av 6 kamper, ender 5 av de uavgjort! Status før siste kamp er at Holmen 2 topper 2 poeng foran Holmen 1. Siste kamp i A-sluttspillet møtes nettopp Holmen 1 og Holmen 2. Kampen er jevnspilt og ender tilslutt uavgjort 1-1!

Holmen 2 vinner dermed A-sluttspillet, mens Holmen 1 tar 2.plassen.

Holmen 3 havner også i en jevn gruppe! Alle kampene med unntak av en i C-sluttspillet ender uavgjort. Holmen 3 slår Nesodden 1-0, og sikrer med det seieren i C-sluttspillet!

Ett lag i svært øvet:
I svært øvet klassen stilte 6 lag. En gruppe, hvor de to beste går direkte til finale. Holmen tar seg til finale som gruppevinnere med 4 seiere og 1 uavgjort. Uavgjort mot Bækkelaget, som blir nr 2, og motstander i finalen. Kampen blir en ny jevn battalje, som våre gutter tilslutt går seirende ut av!

En fantastisk helg på Majorstuen med 3 gull- og 1 sølvmedalje!

Gratulerer så mye til alle involverte!