J17 SERIEMESTERE 2020!

Holmen - Jardar 3-1 (2-0). Tirsdag kveld kunne vårt J17 lag slippe jubelen løs - J17 er seriemestere 2020!

2020-10-28
Robin Ødegaard

En tett og jevn sesong skulle avgjøres i siste serierunde - hjemme på Holmen Arena. Status før siste kamp var at Holmen toppet tabellen med 3 poeng ned til Lambertseter på 2.plass. Rammene var satt - alt i egne hender.

Jardar var laget på motsatt halvdel, og våre gjester skulle kjempe godt for å legge demper på en eventuell gull-feiring på Holmen tirsdag kveld.

Våre jenter imponerer stort med en kjempeinnsats og tidvis glittrende angrepsfotball. Alt går på skinner når Iva Armstrong Solli gir oss ledelsen allerede etter 9 minutter spill. Når Vårinn Skalleberg Kvåle setter inn 2-0 etter et godt forarbeid av Marlene Palkovich i det 39. minutt, begynner man å lukte gull på Holmen Arena!

Pausen brukes godt, for etter kun 11 sekunder av 2.omgang fosser Maria Duvaland igjennom og punktere kampen med sin 3-0 scoring! Jardar kjemper godt, men kan ikke annet gjøre enn å pynte litt på resultatet helt på tampen. Kampen ender 3-1, og Holmen J17 er vinnere av årets 3.divisjon!

Lagets trener Christoffer Brusnes sier følgende etter kampslutt:
- Jeg er utrolig stolt på vegne av jentene! De har lagt ned en fantastisk innsats denne sesongen. Vi har tross en veldig rar sesong, hatt godt oppmøte på trening, og mange av spillerene har vist god utvikling denne sesongen. Dette vises i flere av kampene, hvor vi tydelig også har utviklet oss som lag.

Holmen IF gratulerer alle spillere, trenere og foreldre!