-Ha det gøy og kos dere med fotball!

Er den klare oppfordringen Sander Berge formidler til våre 140 deltagere under denne ukens TINE Fotballskole. Vi var så heldige å få besøk av landslagsspilleren og Englands-proffen under tirsdagens gjennomføring av årets andre fotballskole.

2020-08-12

På eget initiativ, og som vi annonserte i koronapausen, var endelig dagen kommet hvor Sander Berge skulle komme på besøk. Med naturlige restriksjoner i form av avstander og antall spillere pr. gruppe, oppførte deltagerne seg eksemplarisk, mens de tålmodig ventet på at Sander skulle komme innom deres respektive gruppe sin tildelte banedel. Etterspørselen etter hans offisielle signatur er naturlig nok høy, men grunnet koronaomstendighetene var ikke signerte deltager-trøyer, eller fotballsko denne gangen aktuelt. Men Sander visste råd da han troppet opp på klubbhuset og forberedte sin runde på våre baner, med å signere 140 ark, som hver og en av deltagerne fikk med seg hjem.

SanderTF13.jpg

-Jeg har mine treningstimer her, så jeg har all tid i verden jeg, ler Sander mens han tusler mellom spente fotballskolegrupper på idrettsparken vår.

I tillegg til å vise frem skuddteknikk, svarer Sander velvillig på spørsmål om biler, hvor han bor og Marcus Rashford. Men fremfor alt hvilke tips om hvordan man blir best mulig. Og når det kommer til akkurat det vet selvsagt landslagsspilleren en hel del.

-Masse trening i all slags vær på banen her på Holmen! Pass på at dere har det gøy, og at dere gir alt for lagene deres. La beina «snakke» for dere. Slik har det alltid vært for meg når jeg har vært på trening og kamp, råder Sander som aldri i sin karriere har fått et eneste rødt kort.

En karriere som strekker seg fra tidlige barneår nettopp her hos oss i Holmen, videre til Asker på Føyka, før han i en alder av 17 tok steget videre til Vålerenga. For 3 år siden tok han fatt på profflivet i belgiske Genk hvor han rakk å bli seriemester og spille Champions League, før han i januar i år ble solgt til Sheffield United og spill i selveste Premier League. Parallelt med dette har han 45 kamper med flagget på brystet, hvorav 20 av disse har vært på A-landslaget.

Vi er stolte og takknemlige for at Sander stadig husker sin tidlige fotballtid i Holmen, 15 år etter at han spilte for siste gang i den røde drakten. Sander sin væremåte og reflekterte tankesett knyttet til hvordan man utøver idretten sin på best mulig måte, viser hvilket forbilde han er for både store og små. Holmen IF retter en stor takk til Sander for tiden han viet oss. Det gir oss alle en motivasjonsboost. Allerede førstkommende lørdag reiser han tilbake til England for å starte sesongoppkjøringen med sitt Sheffield United. Om allerede en måned er det igjen seriestart i Premier League, og vi heier selvsagt på Sander!

Se flere bilder fra Sander sitt besøk i bildekarussellen under.