Informasjon fra Holmen IF

2020-03-19
Robin Ødegaard

Myndighetene bestemte i forrige uke at all organisert idrett skulle stanses umiddelbart som følge av Koronaviruset. Foreløpig er det full stans ut april. Dette er en situasjon som er vanskelig for oss alle. Skoler og barnehager stenges, idrettsanleggene stenges og all form for sosial omgang i grupper frarådes på det sterkeste. Arbeidsgivere pålegger sine ansatte hjemmekontor, og flere permitteres i disse dager.

Våre ansatte jobber nå på spreng for at våre medlemmer skal få et godt tilbud selv i denne perioden uten fellestreninger. Vi er også i full gang med planleggingen og tilretteleggingen for hvordan best mulig ivareta tilbudet den dagen vi er klare for oppstart igjen. Allikevel har vi havnet i en økonomisk situasjon som gjør at våre ansatte har mottatt permitteringsvarsler.

En klubb som Holmen IF har i all hovedsak sine inntekter fra akademitilbud og trenings- og medlemsavgifter. Dersom vi skal kunne opprettholde vårt gode akademi- og lagstilbud når dette er over er det viktig at man tenker seg om før man ber om refusjon av treningsavgifter o.l. Vi har selvfølgelig stor forståelse for at det er vanskelig å betale for et produkt man ikke kan benytte seg av, men i ytterste konsekvens har vi ikke noe tilbud å vende tilbake til når dette er over.

Idrettspresidenten Berit Kjøll sier følgende: Vær raus mot hverandre, og mot klubbene som nå opplever en svært vanskelig tid. Ikke krev tilbake startkontigenter, treningsavgifter eller medlemskontigenter fra klubber og lag som nå har fått et påøegg om å stenge ned sitt aktivitets- og arrangementstilbud. Det kan i verste fall medføre at klubbene må legge ned driften, eller dekke inn kostnaden ved høyere treningsavgifter. I en tid hvor vi alle ønsker å se på tiltak for å redusere kostnadene i idretten, vil dette være svært uheldig.

Hele teksten kan leses her: https://www.idrettsforbundet.no/nyheter/2020/vi-ma-vise-solidaritet-med-vare-11000-idrettslag/

Våre kontorer er stengt, men alle våre ansatte er i jobb inntil videre, og kan nåes på telefon og mail.

Pass på hverandre i denne vanskelige tiden, og la dugnadsånden vises fra sin beste side!

Daglig leder Holmen IF                  Sportssjef Holmen IF Fotball

Espen Johansen                 &         Robin Ødegaard