MSA: Storseire i årets to første treningskamper!

Det har vært en god start på pre-season for vårt A-lag, med to strake seire mot BVH og Kongsberg.

2020-02-04
A-lagsredaksjonen

I årets første kamp møtte vi Bærums Verk Hauger til lokalderby. Så godt som hele troppen fikk spille minst én omgang. Hele 19 spillere var i aksjon. Og de som møtte opp på Holmen kunstgress fikk se en målfest av de sjeldne i pre-season-premieren.

Et langt Sigurd Juel Torgersen-utspark unna banen vi spilte på holder Holmen Tennisklubb til, og man skulle nesten tro det var rackettidrett som hadde blitt utøvet. Det endte til slutt med 6-3-seier i første (og siste) sett til Holmen. Martin "Federer" Thomassen, Markus "Nadal" Relbo, Kasper "Djokovic" Thinn, Nicolai "Ruud" Aasberg og "selvmål" scoret våre mål i det som altså var fotball og ikke tenniskamp mot Bærums Verk Hauger. Kampen var en klassisk "årets første treningskamp"-variant der noe var bra, noe var dårlig, og Holmen-spillere som bygger seg opp mot å komme i form inn mot seriestart i april.

Laget i 1. omgang: Andreas Thorsrud - Amanj Mohamaddi, Jon Peder Unhjem, Markus Kvamme - Arteen Behrami, Jørund Engeseth, Johannes Moe, Henry Ekerholt, Christoffer Brusnes (kaptein) - Markus Relbo, Martin Thomassen

Laget i 2. omgang: Andreas Thorsrud - Amanj Mohamaddi, Anton Brodd,
Tobias Rødseth - Jonathan Kristengård, Endre Lübeck (kaptein), Kristian Belovsky, Johannes Moe, Jackson Dequeemani - Kasper Thinn, Nikolai Aasberg

Holmen%20-%20BVH%20%28Aasberg%20Thomassen%20Relbo%29.jpg

GOD STEMNING: Aasberg, Thomassen og Relbo scoret alle hvert sitt mål mot BVH.

I andre treningskamp ble det nok en gang målfest. Kongsberg - mest kjent for gode skihoppere og sølvgruver - viste seg som et spillende lag fra start, men fikk svi mot fremoverrettede og offensive Holmen-gutter. Undertegnede har aldri sett så mange spillere i shorts i februar. Her kunne vi sikkert diskutert klima, global oppvarming osv, men det var uansett nydelige spilleforhold denne første lørdagen i årets andre måned. Edin Botonjic er tilbake i rødt og åpnet scoringskontoen med en avslutning som på ishockeyspråket ville blitt kalt "skudd for styring", Nikolai Aasberg økte til 2-0 etter en flott vegg med Christoffer Brusnes, før Markus Relbo var sikker som en kodebrikke da han kom alene med Kongsberg-keeperen rett før pause. Kasper Thinn kom inn ved halvtid og presentere seg umiddelbart. Tydelig inspirert av DJ-ansvaret han fikk før kamp der han fyrte opp den ene italienske fotballsangen etter den andre, ga han "amore" til alle de fremmøtte Holmen-supporterne og scoret 4-0 tidlig i akt to. Markus Relbo scoret ytterlige ett mål, noe som gjorde at det til slutt ble 5-0. Som i den første kampen mot Bærums Verk Hauger var det mye bra fra Holmen, spesielt i de sekvensene der det fløt på få touch.

Laget: Andreas Thorsrud - Christoffer Brusnes (kaptein), Mikkel Herman Røisland, Vegard Bakken, Simen Strysse - Edin Botonjic, Tobias Rødseth, Endre Lübeck - Markus Relbo, Nikolai Aasgaard, Amanj Mohammadi.

Innbyttere: Kasper Thinn, Marius Vik, Jonathan Kristengård.

Neste kamp mot Svelvik lørdag 8. februar kl. 12.30 på Holmen kg.

Holmen%20-%20Kongsberg%20%28Thorsrud%20og%20Thinn%29.jpg

HOLDT NULLEN: Andreas Thorsrud (t.v.) født 2003 holdt nullen hjemme mot Kongsberg, her sammen med målscorer Kasper Thinn.