Endringer i sportslig ledelse

Petter Sjåholm Melø slutter i Holmen IF Fotball.

2020-01-08
Fotballstyret

Petter Sjåholm Melø har dessverre valgt å si opp sin stilling som hovedtrener for G19.1 og den konstituerte stillingen som sportssjef i Holmen IF Fotball. Det foreligger ingen dramatikk bak oppsigelsen.

Petter er tilbudt jobben som hovedtrener for Træff Senior A sitt herrelag – som i 2020 spiller i Norsk Tipping Ligaen (nivå 4). Træff er Petter sin moderklubb, noe som har veid meget tungt for Petter sin beslutning. Petter flytter dermed hjem til Molde etter endt oppsigelsestid (1 mnd) i Holmen, for å ta fatt på nye utfordringer i sin trenerkarriere.

Styret, i samarbeid med sentrale deler av klubbens øvrige administrasjon, er godt i gang med jakten på hans erstatter. Kartlegging av kandidater og innledende samtaler med disse er allerede iverksatt. Klubben ber om forståelse og ro, slik at man kan ha fullt fokus på å finne en løsning som spillere og klubb som helhet vil være fornøyd med.

Et samlet fotballstyre og klubbadministrasjon ønsker Petter lykke til i hans retur til moderklubben, og takker for 3,5 flotte år i vår klubb.