3.divisjon 2020 - hvem møter vi?

Avdelingsoppsettet for herrene ble forrige uke offentliggjort. I dag er avdelingsoppsettet for kvinnene gjort tilgjengelig fra NFF Oslo. En spennende avdeling, hvor det også blir gjensyn med lag fra forrige sesong.

2019-12-09

12 lag møtes til dyst gjennom 22 serierunder. Grunnet den påbegynte serieomleggingen som i år gjorde sitt inntog i toppfotballen (0. og 1.divisjon), blir det i 2020 en overgangssesong på lokalt nivå. Det vil si at det blir tøffere enn noen gang å beholde plassen i divisjonen. I 2021 skal 3.divisjon bestå av 10 lag - det vil si at hele 4 lag rykker ned fra avdelingen for å også gjøre plass til de 2 avdelingsvinnerne fra 4.divisjon. Et opprykk til 2.divisjon, krever foruten seriemesterskapet - at man også må gjennom en kvalifisering mot seriemesterne fra NFF Akershus, NFF Østfold og NFF Indre Østland. De 3 beste lagene fra kvalifiseringen blir å finne i 2.divisjon 2021.

Gledelig er det at det blir enda flere lokaloppgjør for damene i sesongen som kommer. Stabæk 3 stiftet vi god bekjentskap med i år, og til tross for 2 seiere mot de, havnet de over oss på tabellen. Etter gjentatte kamper mot Bærum 2 siste årene - er det nå deres førstelag som skal stå på motsatt banehalvdel. Vi ser også frem til oppgjørene mot ØHIL 3 og våre nærmeste naboer i Asker. Den lengste borteturen tar vi fatt på når vi skal reise til Langhus for å møte samarbeidslaget til Langhus og Ski.

Klubb 2019 Plassering

Asker%20SK.png