KSA: Signeringsbonanza

Forberedelsene til ny sesong fortsetter for fullt. Forrige uke ble det lovet og annonsert ytterligere signeringer til KSA. 6 nye spillere er signert - og spillerstallen for 2020 begynner for alvor å ta form.

2019-11-12
Petter Sjåholm Melø

Sara_121119.jpg

Blant våre spillere med lengst fartstid i klubben, er Sara Darell Hovland. Den snart 18 år gamle midtstopperen har spilt i klubben siden hun var 7 år gammel. Hennes standhaftighet, engasjement og utvikling belønnes nå med kontrakt for A-laget. 2019 ble innledet noe trøblete for Darell. En vårsesong preget av sykdom og noe skadeproblematikk gjorde at hun kun var å se på banen for KSA ved 15 anledninger inneværende sesong. En trøblete vårsesong ble heldigvis fulgt opp av en strålende høst for Sara - hvor hun fra hennes midtstopperposisjon også hadde 2 nettkjenninger.

Miriam_121119.jpg
16 år gamle Miriam Fink Kvamme tok i 2019 steget opp fra klubbens J.15-lag. Miriam har gjennom hele sine aktive tid, spilt for klubben - og har, og er under stadig god utvikling. Miriam er en av våre mange gode sentrale midtbanespillere og trives nok aller best i en skreddersydd mellomromsrolle. Fra hennes mellomromsrolle har hun mer eller mindre bidratt med målpoeng i hver eneste kamp hun har spilt. Enten i form av egen scoring, eller at hun har vært nestsist på ballen i de avgjørende gjennombruddssituasjonene. I årets sesong bokførte Miriam 19 kamper og hele 11 scoringer.

Frida_121119.jpg

Frida Fosen gjennomførte i år sin tredje sesong i den røde drakten. Hun er oppvokst hos våre naboer på Nesøya - hvor hun også spilte for den lokale klubben, inntil hun kom til oss tilbake i 2016. Frida har gjennom alle sine år hos oss hatt god utvikling, og er etterhvert blitt dyrket i en midtstopperrolle. Sesongen 2019 har dessverre for Frida sin del vært preget av sykdom og skader. Det har ført til kun 6 opptredener for KSA foreløpig. Imidlertid er heldigvis Frida tilbake frisk og rask - og dermed ligger alt til rette for en god 2020-sesong for den unge midtstopperen.

Gunhild_121119.jpg

Asker-jenta Gunhild Jore er klar for sin tredje sesong i den røde drakten. Den 18 år gamle midtbanespilleren har vært en sentral del av sitt lag siden hun kom til klubben etter flere år i blå drakt på Nadderud. Foruten sitt gode humør, har Gunhild gjort seg bemerket med hennes nærteknikk, samt gode pasnings- og avslutningsreperrtoar. Med sine 11 mål på 17 kamper og enda flere målgivende pasninger i 2019, gleder vi oss til å følge henne gjennom den veldig spennende sesongen som nå er i anmarsj.

Jenny_121119.jpg

Jenny Grinden er en av troppens mest anvendelige spillere. 16-åringen fra Nesøya kan bekle samtlige roller på banen på en god måte - og har med det vært en av lagets mest betrodde spillere gjennom 2019-sesongen. Aller helst foretrekker hun nok en kantrolle, en posisjon hun har bekledd i majoriteten av hennes 20 kamper i år. Mål er det også blitt for Jenny - 4 i tallet. Jenny kom til oss foran 2017-sesongen etter spill for moderklubben Nesøya.

Maria_121119.jpg

Lagets foreløpig yngste spiller tok oss med storm i 2019-sesongen. 15 år gamle Maria Duvaland, debuterte for KSA så sent som i midten av juni. Fasiten på hennes 13 kamper er 19 mål, og med det ble hun ikke bare vår toppscorer - men også toppscorer i 4.divisjon i NFF Oslo. Maria er med det for oss en åpenbar angrepsspiller, som er i stand til å score fra alle mulige hold og vinkler. Maria er Holmen-jente fra barnsben av - og har inntil midten av årets sesong fulgt utviklingsløpet til vår 2004-årgang. Vi gleder oss til å følge Maria i hennes første fulle sesong som KSA-spiller.