Vi takker deg for innsatsen, Roger!

Han ble på uformelt vis trukket inn på styrerommet, på anmodning fra de ansatte. Nå 6 år senere kan han forlate styrerommet med god samvittighet med tanke på de uvurderlige bidragene han har gitt fotballgruppen.

2019-03-25

Roger Eidstad er selve beviset på at man fint kan legge sin elsk på en ny klubb i voksen alder. I følge han selv var det tilfeldighetene som førte han til oss. Den tidlige fotballutdannelsen fikk han i sin hjemby Larvik. Før studier faktisk førte han forbi Holmen og nærmere hovedstaden. Men selve familien etablerte han på Høn, og i så henseende bidro han lenge før døren til styrerommet åpnet seg med rekruttering til klubben. I dag spiller selvsagt hans to barn på 19 og 15 enda i klubben.

Gjennom barna ble veien til banen kort. Som trener for begge to i tidlige faser av deres aktive tid. Så med noen sesongers opphold, før han igjen var å se i treneruniformen på G.15-nivå. Innen den tid hadde Roger naturligvis for lengst sørget for at han ble berettiget for spill også for den nye klubben i hans hjerte og kan skimte med mange opptredener for B-laget i 8.divisjon og M40-laget. Som trener er det nå J.15 som nyter godt av Roger sin kompetanse og engasjement.

Som styremedlem har Roger alltid vært trenernes og spillernes "alibi". "Hvordan har våre spillere det hos oss?", eller "hvordan er det å være trener hos oss?", har vært gjenstand for gjentatte diskusjoner. Fra Roger sitt ståsted har det aldri vært snakk om hva klubben skal eller kan gjøre for ham - snarere hva han kan gjøre for at flest mulig opplever at idrettsforeningen tilfører alle den samme gleden han selv føler foreningslivet gir. Nettopp derfor falt det seg også naturlig for ham å sette inn et ekstra høygear da organsiasjonen etterlyste en barnefotballsjef. En som ønsket å utvikle tilbudet best mulig, for å bidra til at barna gjennom deres møte med fotballbanen og ballen har det ekstra morsomt - hver eneste gang.

Det er ikke mulig å fullrose Roger nok for sin energi og entusiasme knyttet til utviklingen av Holmen IF. Og vi er ydmyke og glade for at han stadig vil opprettholde sitt engasjement hos oss der hvor han trives aller best, ute på banen!

Hjemme på Høn er det også en familie som fortjener en stor takk for at vi har fått låne mannen så mye i alle disse årene. Vi har stor respekt for at terskelen har vist seg lav for å akspetere timeslange telefonmøter, bortekamper med B-laget i Oslo fredagkveld, styremøter sent og tidlig og 10 kveldstreninger ukentlig!

Tusen takk, Roger!