Ricardo Moreno tilbake på banen

Som tilflytter til kommunen i en alder av 11 år – skulle det ta ytterligere 5 år før Ricardo Moreno tok på seg den røde drakten for første gang.

2018-12-21
Espen Johansen

30 år senere viser det seg at avgjørelsen knyttet til klubb og draktfarge har knyttet livsvarige bånd, lidenskap og engasjement overfor klubben.

Etter et hvileår i 2018 vil vi i 2019 følge Ricardo som hovedtrener for vår G.13-årgang. Erfaringen gjennom mange år i klubb tilsier at spillerne med rette kan se frem til god og kompetent oppfølging gjennom sesongen.

- Som trener møter man mange unge håpefulle fotballspillere. Det å kunne få være med på reisen gjennom deres utvikling, stifte bekjentskap med de gjennom foreldrene og sammen sette felles mål er en viktig del av trenergjerningen for mitt vedkommende, forteller den alltid blide 46-åringen.

For Ricardo sitt vedkommende er det foruten det selve faglige innholdet i aktiviteten, av stor betydning at omgivelsene i og rundt klubben, er noe man ønsker å ta del i, samt være med på å kunne påvirke.

- Det er så mange hyggelige mennesker både i og rundt denne klubben, så det er veldig enkelt å føle seg som en del av fellesskapet, forteller Ricardo videre.

Når det gjelder forventninger til det som kommer så har Moreno lang erfaring han kan trekke veksler på. Han har vært trener på de aller fleste alderstrinn i barne- og ungdomsfotballen i klubben gjennom de seneste 15 årene.

- Vi har allerede gjennomført noen gode treninger før jul. Når vi går over i nytt år ser jeg frem til den utviklingen vi sammen skal skape – spillere, så vel som trener. Gjennom noen gode oppkjøringsmåneder vil ved være klare for både varme og seriespill. Det ser vi nok alle frem til. Utover trenings- og kamphverdagen så vil jo oss de ulike turneringsaktivitetene være et lite ekstra krydder i fotballtilværelse for spillerne i Holmen, avslutter Ricardo.

Lojalitet kombinert med kompetanse verdsetter vi høyt i Holmen. Det er vi gjennom Ricardo sikre på at våre spillere kommer til å oppleve – og vi gleder oss til å følge utviklingen videre i sesongen som kommer!