Petter Sjåholm Melø klar for 2019

For 2,5 år siden stiftet vi bekjentskap med den unge ambisiøse moldenseren for første gang. Den gang gjorde han sin inntreden som hovedtrener hos ett av våre daværende G.13-lag. Siden den gang er kampene og treningene blitt flere og flere.

2018-12-11

Og spillerne han har trent har blitt bedre og bedre.

Parallelt med trenergjerningen har 25-åringen rukket å fullføre sin BA i Coaching og Psykologi ved Norges Idrettshøgskole – og er formelt sett utdannet UEFA B-trener. Med sin bachelor vel i havn, åpnes nye muligheter for Petter hos Holmen IF. I 2019 vil han lojalt følge sine gutter som blir G16, fungere som hovedtrener for G.19, og gå inn i en ny og spennende rolle som trenerutvikler for våre andre unge og fremadstormende trenere. Våre yngste spillere vil Petter vie sin oppmerksomhet gjennom daglig trenergjerning hos Holmenakademiet.

- Vi skal være en av Oslofotballens beste utviklingsklubber, og i Asker skal vi være best på spillerutvikling,  konstanterer Petter!

- Jeg gleder meg veldig til å ta fatt på utvidede arbeidsoppgaver i Holmen. Jeg opplever måten klubben blant annet satser på meg, gjenspeiler det faktum at vi her skal videreutvikle en arena der vi utvikler menneskene i fotballskoene, så vel som menneskene inne i trenerjakken. Det siste, er jo noe jeg også ser frem til å være med å påvirke gjennom rollen som trenerutvikler, forteller Petter entusiastisk videre.

Spillerne som skal oppleve å bli ledet av Melø har med stor sannsynlighet også mye å se frem til – både store og små.

- G.19-arenaen i Holmen er gradvis blitt en god arena hvor spillerne har anledning til å kombinere fotball med deres respektive skolegang og jobber. År for år har man bygget en kultur for G.19-fotball på bra nivå i klubben. Espen ledet junior til opprykk i 2014. Etterfulgt av en fantastisk jobb av Mads og spillerne, har man gradvis blitt et lag å regne med helt i toppen av divisjonen. Dessuten har allerede mange av spillerne fått smake på seniorfotball. Her har det vært en fantastisk utvikling, og forhåpentligvis kan jeg bidra til å ta ytterligere steg,  sier den reflekterte treneren.

G.19 blir en ny arena for den unge treneren, men han ønsker også å benytte anledningen til å skryte av den gjengen han har fulgt tettest siden han ankom klubben høsten 2016.

- 2003-kullet har vært fantastiske å jobbe med. De har vært lojale i med- og motgang. Dette har gitt oss anledning til å utvikle oss over tid. Vi havnet på feil side på marginalt vis i kvalifiseringen til Interkrets i år, og det var naturligvis utrolig bittert der og da. Men spillerne har taklet det veldig bra, og sammen skal vi ta nye steg i 2019, slik at det kommer opp et sterkt kull til juniorfotballen i 2020. De viktigste kampene er tross alt de vi ikke har spilt enda,  avslutter Sjåholm Melø.

Vi er glade for å annonsere at Petter også i 2019 er rød. Vi gleder oss til å følge lagene, spillerne og ikke minst hans utvikling videre!