Driftsmelding - Holmen Arena

I henhold til informasjon utstedt lørdag 10.mars – ble det annonsert via våre hjemmesider at forventet oppstart for sommersesongens treningstider ville være mandag 9.april. Dessverre må vi sende ut en kontramelding på akkurat det.

2018-04-04

Arena%200304-1.JPG

Vinteren 2018 har bydd på ekstra mye snø og det igjen byr på en del utfordringer mht. banekapasitet for både kamper og treninger i nærmeste fremtid. Det ble i går (4.april) målt godt over 60 cm snø på Holmen Arena. I tillegg til snøen er stort sett hele banen dekket med et kompakt islag på ca. 20 cm ettersom banen gjennom vinteren har blitt benyttet til annen aktivitet.

Vi har derfor i dialog med Oslo Fotballkrets måttet omberamme samtlige kamper i uke 15 som skulle vært avviklet på Holmen Arena. Noen er flyttet over til Holmen kunstgress mens andre kamper har fått helt nye kamptidspunkter.

Treningstider som lagene har hatt gjennom vinteren blir derfor gjeldende inntil 15. april i første omgang ettersom vi kun har en bane tilgjengelig. Vi ber om forståelse for dette ettersom det er lite vi får gjort med værgudene. Dette påvirker dessverre treningstidene til samtlige lag. Oppsettet var i utgangspunktet ferdig utarbeidet og gjort klar til utstedelse i går, 3.april. Men med kamper opprinnelig berammet på Holmen Arena allerede inneværende uke og neste uke – som av forholdene beskrevet over ikke lar seg spille til oppsatt – har kretsen omberammet kampene til nye tidspunter, i henhold til denne informasjonen. Omberamminger som er blitt gjort nå av Oslo Fotballkrets tar ikke hensyn til hva vi hadde satt opp som tenkte treningstider og skaper derfor ringvirkninger på hele oppsettet. Derfor avventer vi utstedelse av treningstidene grunnet nye nødvendige revideringer og inntil vi på et tidspunkt med sikkerhet kan si at Holmen Arena er spilleklar.